Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med 6630 och datorn...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-22 00:25

Hej!
Jag har nu glad i hågen fått mig min Nokia 6630 och tänkte börja föra över allting från datorn -> telefonen.

Att föra över filer, installera teman osv går fint. Att köra nyköpta salling clicker fungerar också fint.

Att para med adressboken fungerar eeh, mindre bra. Kan någon ge mig en steg-för-steg-guide för hur man ska göra?

Bluetoothikonen i adressboken är med en blå ram runt (betyder "ja, du har bt installerat" va?), och när jag klickar på den vill den para ihop telefonen igen. Jag har ju redan parat den och det funkar t.ex. med clicker. Tror jag prövat utan clicker också. När jag parar från adressboken kan jag inte kryssa i "använd telefonen med adressboken". Varför i hela friden inte?

Några förslag?

(Supertelefon annars!)

  • Oregistrerad
  • 2004-11-22 00:31

Hmm. nu upptäckte jag att jag faktiskt kan skicka saker genom att välja alternativet skicka kort i menyn. Men jag vill ju kunna använda den sådär fint integrerat sådär som det ska gå..?

Och om jag skickar enskilda kontakters visitkort verkar inte bilder följa med heller. iSync ska ju synka bilderna också, så varför görs inte det i visitkortsvarianten?

Ursprungligen av JonesH:

Och om jag skickar enskilda kontakters visitkort verkar inte bilder följa med heller. iSync ska ju synka bilderna också, så varför görs inte det i visitkortsvarianten?

Nån får rätta mig om jag har fel men bilderna är inte en del av vcard-filen. De ligger bara löst i nån mapp som jag inte minns vilken. Så jag antar att iSync synkar med de bilderna helt enkelt.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-22 21:17

Hmm, får inte så mkt att funka med min tyvärr. Bara skicka filer o teman som du säger.

Har bara testat en salling-demo och den funka bra med min förra t630. Med 6630 har jag inte fått den att funka men du har inga problem allså? Hade tänkt köpa men vill ju gärna att det ska funka med nokian ...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-22 21:25

6630 stöds inte av iSync än som jag har fattat det. Det funkade inte för mig heller iaf. Var köpte du Salling clicker? Var det genom deras hemsida så man måste ha massa kreditkort och shit?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-22 22:08

allså, varför har 6600 stöd och inte 6630? är det för att det är nyare version av symbian i den? Borde ju komma stöd tycker man ...

Ursprungligen av helljock:

allså, varför har 6600 stöd och inte 6630? är det för att det är nyare version av symbian i den? Borde ju komma stöd tycker man ...

Apple har ju inte direkt överansträngt sig för att lägga till nya mobiler i iSync. Sist det kom till nya Nokia-modeller var i februari i år. Och sen dess har ju Nokia lyckats prångla ut typ 600 olika men ändå helt lika modeller. Nog kommer stöd för några av dessa men det verkar inte går direkt fort.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-22 22:23

ja det borde vara det. det var nån som snackade om att det troligtvis inte kommer någon isync-uppdatering fören tiger släpps men det vore jävligt dålig stil av apple. dom har ju inte uppdaterat isync på typ ett år och det är mängder med enheter som inte har stöd.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-23 00:57

Anledningen till att det inte funkar med 6630 är (förklarat för mig av Jonas Salling m.fl.) att 6630 saknar något som heter mRouter (däremot har den SyncML). mRouter är (tror jag) som html, och SyncML som http (alltså språk gentemot protokoll).

Det är korkat att det inte finns iSyncstöd än. Gå till apple.com/support/feedback och bråka med dem. Jag har skrivit fjorton vänliga men lite sura brev till både Apple och Nokia.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-23 13:23

Men Salling Clicker funkar på min 6630 iaf.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 00:42

Jo, SC funkar finemang!
Adressboken och iSync däremot fungerar något sämre - inte.

Fast idag när jag såg på film poppade visserligen en av mina kontakter upp på skärmen helt apropå. Därmed inte sagt att han ringde eller något, men...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-24 08:25

tycker faan det är på tiden att isyncstödet kommer. 6630 är ju trots allt i grund och botten en "arbetsmobil" så är det nån som behöver isync så är det ju den.

1
Bevaka tråden