Jag har bara suttigt vid min ibook nu i sådär 10 timmar (utan lunch eller frisk luft, bara en liten schokladpuddig fick slinka ner) Jag är överförtjust i min ibook, även om den är slö som en snigel. Hoppas det blir fart på den när jag får i lite minne. Annars blir jag nog besviken. Har iallafall fått 2 problem.

Problem nummer 1:

Filöverföringen mellan min XP maskin med sp2 inlagd går segt som bara den. Min switch (router) är 10/100 mb. Aldrig haft problem med hastigheten innan, då jag kört xp->xp och xp-linux och tvärt om. Det tog hela 45 min och kopiera 2,3 GB. och 500mb tar väl 15-20 minuter. Går snabbare och lägga dom på en dvdr skiva och bränna. Nu är fårågan till er: Har ni något tips vad som kan strula? Jag har varit inne på inställningarna och kör "manuella inställningar". Dvs 10/100 mbit och full duplex. Ska testa och byta ut nätverks kablen i morgon. Fick nämligen denna av telia.

Problem nummer 2:

Från mina ena hårdisk (120 gb maxtor i en hel partition) har jag jätte lika problem och ladda filer ifrån. Går helt enkelt inte överföra. Fast kopierar jag över dom till en annan hårdisk är det inga som helst problem. Lite småskumt sådär. Tror inte det är rättighetsproblem, då dessa följer med om man kopierar till annan hårdisk?

Det var allt för mig denna gång.