Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går ej skicka mejl med uppringt Glocalnet

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Glocalnet har ändrat sina mejlrutiner och infört SMTP-verifiering. Efter att ha ändrat Outlook Express på vederbörligt sätt kan jag nu inte skicka mejl: - Error: -23016 kommer upp plus ett meddelande om att anslutningsproblem uppstått.

Att hämta mejl går fortfarande bra och när jag använder Entourage i Panther funkar det att skicka. Men i classic och Outlook Express skiter det sig. Någon som vet om jag måste ändra något mer eller vad det kan bero på?

Glocalnets support suger fett och man kan vara glad om man får svar överhuvudtaget. Jag väntar fortfarande på svar sedan ett halvår med en fråga i ett annat ärende. Ångrar i dag att jag valt denna operatör, men nu sitter jag fast med dem ett tag framöver åtminstone.

//S.

Jag kan svara själv!

Glocalnets kundsupport meddelade att de minsann inte svarade på frågor som rörde programvaror men att de var goda nog att tipsa mig om en länk till en uppdatering av Outlook E.

Jävlar, alltså, nu dansar Glocalnet farligt nära branten för min del...

Såvitt jag vet går det inte att använda en internetoperatörs tjänster utan programvara, så vilken typ av frågor de svarar på kan man undra.

Hur som helst insåg jag för egen maskin att en nyare version av OE löser problemet.

1
Bevaka tråden