Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min PB 12'' kraschar titt som tätt !?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har haft lite problem med min PB G4 12''. Helt plötsligt när jag sitter och jobbar så kan hela datorn bara stanna. Det går inte att göra annat än att använda Ctrl-Command-Startknapp eller hålla ner Startknappen tills den stänger av. Dock så tänds lampan när jag trycker på Caps-lock och fläkten fortsätter snurra så det är bara som att bilden fryser.

Detta brukar ske när jag kör grafik- eller videoprogram som photoshop, iMovie, iDVD eller kollar på nån film. Temperaturen vid de två senaste krascherna som kom väldigt tätt låg på runt 61-62 grader för grafikkortet.

Vanligtvis ligger temperaturen på mitt grafikkort på runt 55 grader. Det känns ganska högt eller är det normalt?

Är det fler som känner igen det här? Det jag kommit fram till när jag tänkt efter ordentligt vad jag gjort när den kraschar är att det är fel på kylningen av grafikkortet. Vill ju helst inte behöva lämna ifrån mig datorn i 3 veckor för reparation. Speciellt om det kanske finns något jag kan göra själv!?

Tack på förhand !!

Hmmm. Fick ett svar via e-post som inte verkar synas här.
Det är första inlägget jag gör så jag vet inte riktigt hur forumet fungerar ännu. Hoppas det blir lite rätt iaf.

Hur som helst. Angående extra minna så har jag installerat 512 MB extra minne i datorn så jag fick 768MB och det är köpt från Dustin:
KINGSTON 512MB MEMORY MODULE - KTA-PBG4266/512

Är det något känt fel? Ska jag göra något med minnet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-23 00:53

Testa att ta ut minnet och se om datorn fortfarande kraschar då. Om inte så är det fel på minnet. Macar kan vara väldigt känsliga för vilka minnen man stoppar i dem. Så då får du byta minnet helt enkelt.

Temperaturen du talar om är mig veterligen ingen fara.

Det verkar som att det är minnet det är fel på. Har tagit ut det nu och hårdkört den. Har kört igång iDVD, iMovie, iTunes, MSN, Safari och Mail och vanligtvis så ligger jag på 62 grader och krasch, men nu utan det extra minnet så kommer jag inte över 57 grader och ingen krasch.

Ska ringa Dustin imorrn och reklamera.

Tack för hjälpen !!

1
Bevaka tråden