Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa mac-lasern

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-22 20:09

Vet ni om några tillverkare av laserprinters för hemmabruk (under 5 papp) som brukar funkar extra bra med Mac?

Min HP LaserJet 1300 funkar iaf väldigt bra

Ursprungligen av TZW:

Min HP LaserJet 1300 funkar iaf väldigt bra

Har en likadan - har skrivit ut sc 1000 sidor utan problem
Hade en HP1200 innan fumkade oxå bra.

Kanske inte direkt "för hemmabruk" men kolla den här rackaren:
http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e711093

//Mikael

Ursprungligen av Mikael Svensson:

Kanske inte direkt "för hemmabruk" men kolla den här rackaren:
http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e711093

//Mikael

Färglaser
Duplex
Nätverk
Väl fungerande Macdrivrutiner
< 3 700 kronor inklusive moms

  • Medlem
  • 2004-11-23 08:07

6100 saknar dock Postscript.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-11-23 08:58
Ursprungligen av MP:

6100 saknar dock Postscript.

Jag har hållt på med datorer länge (dock ej Mac förrän helt nyligen) och har inte riktigt förstått den där hypen kring Postscript. Vad är det som är så bra med det? Det enda jag förstått är att vissa tryckerier tar såna filer med, och min egen slutsats är att utskriftsresultatet från Postscriptfil skall se likadan ut på alla skrivare? Men om man inte arbetar proffessionellt med trycksaker, vad är det då bra för?

Tillägg: Jag har beställt mig just den skrivaren för att använda på kontoret med min iBook, har haft en Konica-Minolta 2300w innan, en Windows-skrivare som jag inte kan använda med Mac vad jag har förstått. Hittar inga drivers i alla fall.

För under 5.000.- ex. moms får du en HP2300. Tror inte att du kan slita ut den ensam hemma...

Vi har 12 st - Från modell 2100 till 2300. De är lite dyrare med närverk och dubbelsidig utskrift. Inte en enda en har krånglat och en del används väldigt hårt av högstadieelever. Endast underhållsservice är gjord.

1
Bevaka tråden