Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macoteket storsatsar på butiker

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

"Vi kommer ha fyra butiker inom kort" säger Johan Åsberg på Macoteket

99mac fick en pratstund med Johan Åsberg på Macoteket som berättade att satsningen på butiker fortsätter: "Vi kommer ha fyra butiker inom kort" avslöjade han. Satsningen på en Stockholmsbutik har givit mersmak och inom ett par veckor öppnar man en ny butik integrerad med nya huvudkontoret i Sundbyberg. Men ytterligare två butiker är på väg, men Johan vill inte avslöja var.
En kvalificerad gissning är att satsningen mot högskolestudenter fortsätter så dom nya butikerna kommer troligen finnas på orter med stora Universitet.

Johan började på Macoteket redan 1996 och har blivit känd i Macbranschen som en vass inköpare - han har många gånger lyckats med konststycket att vara ensam med nylanserade produkter i lager eller jättelika restlager av utgångna produkter. Den som har produkter att sälja kommer alltid sälja mest, ett motto som verkligen gäller i Macbranschen där leveransproblem tillhör vardagen.

Från och med slutet på December byter Johan arbetsplats för att bli produktchef för Microsofts Macprodukter - bland annat Microsoft Office för Mac. Med tanke på hur väl Macoteket utvecklats under Johans tid där kommer vi nog märka mer av Microsoft i fortsättningen här på 99mac. Säljaren Niko tar över rollen som inköpare för Macoteket.

Johan har jobbat som moderator här på 99mac under flera år och vi önskar honom lycka till på nya arbetsplatsen!

Lycka till

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-22 17:14

Grattis till Macoteket över beslutet om fler butiker...
Grattis till Microsoft som får förstärkning...
Grattis till "mannen" som byter jobb & förhoppningsvis får en del av Mr Gates kaka...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-22 17:23

Backstabber ;). Hehe ne men skämt osido Microsoft behöver all hjälp de kan få med sina Mac-produkter.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-22 17:39
Ursprungligen av Björnström:

"Vi kommer ha fyra butiker inom kort" säger Johan Åsberg på Macoteket

En kvalificerad gissning är att satsningen mot högskolestudenter fortsätter så dom nya butikerna kommer troligen finnas på orter med stora Universitet.

Växjö, Växjö, Växjö - NU!!!!!

Min lyckönskningar till Johan med hans nya jobb.

Ursprungligen av Lm:

Växjö, Växjö, Växjö - NU!!!!!

Min lyckönskningar till Johan med hans nya jobb.

Jag kan inget annat än att helt hålla med vad du säger

Ursprungligen av Lm:

Växjö, Växjö, Växjö - NU!!!!!

Min lyckönskningar till Johan med hans nya jobb.

Ja vem vill inte ha ett Apple Center i Växjö?

vi i norr (umeå) behöver ett macotek också!
och jag behöver jobb... =P

de stora hjältarna vet när det är dags att flytta på sig.
Respekt Johan!

Anders

  • Oregistrerad
  • 2004-11-23 00:55

Macoteket i Umeå, vilken dröm. Hoppas.

Kör hårt Johan!

Ge oss Exchange-stöd (på riktigt) i Entourage.

Ursprungligen av Christian Åhs:

Ge oss Exchange-stöd (på riktigt) i Entourage.

mannen ska väl ändå inte bli utvecklingschef?

I övrigt tycker jag att alla småorter verkar känna sig utpekade som nästa frälsningsort.... Lycka till.
<vild gissning>Mitt tips är att man håller sig till Mälardalen. Vem vet det kanske förblir inom 08-området? </vild gissning>

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-22 18:11
Ursprungligen av Björnström:

dom nya butikerna kommer troligen finnas på orter med stora Universitet.

Låter som Lund kan ha en chans..? wihiiie

Det är väl bara att säga lycka till på den nya arbetsplatsen och hoppas på fler macoteket butiker.

lycka till

Kungsbacka Nästa, Tack

Lycka till på nya jobbet mannen!

/M

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-11-23 02:12

Lycka till på nya jobbet Johan!

Johan är skyldig till att vi i butiken har Airport kort till salu (dom gammla, inte Extreme).. Mycket uppskattat!

Uppsala tack

  • Medlem
  • 2004-11-23 13:12

Öppna en butik i Skåne! Gärna i Malmö eller Helsingborg! Lycka till med nya kobbet Johan, kan du inte fixa så att MSN Messenger för mac får stöd för webbkamera och ljudchatt? Vore bra....

Karlstad, tack, tack!

En jätte butik i Västervik, efter Electrolux nedläggning så blir över 600 pers arbetslösa. Dessutom lägger småföretag ner som gjorda plast detaljer åt e-lux. Så, en butik på 100 pers vore inte fel. Stan är död på vintern! Så en sommarbutik vore nått.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-23 18:57

Grattis Johan till nya jobbet. Vi kommer att sakna dig!

Nu får vi äntligen avslöja att butikerna hamnar i Linköping och Uppsala.

Den sistnämnda har varit på gång länge och är allmänt känd i åf-kretsar, 99mac hade till och med den som förstasidesnyhet den 6:e Oktober men var tvungen att ta bort den med hänsyn till Macoteket.

Jag har bilder ifrån Uppsala-butiken men har inte fått lägga upp dom, fixar ett litet bildreportage nu.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-12-01 11:51
Ursprungligen av Björnström:

Nu får vi äntligen avslöja att butikerna hamnar i Linköping och Uppsala.

Den sistnämnda har varit på gång länge och är allmänt känd i åf-kretsar, 99mac hade till och med den som förstasidesnyhet den 6:e Oktober men var tvungen att ta bort den med hänsyn till Macoteket.

Jag har bilder ifrån Uppsala-butiken men har inte fått lägga upp dom, fixar ett litet bildreportage nu.

Och du får inte avslöja adresserna?

Coolt! Macoteket i Linköping!

Här har ni någon som ska stå långt framme i kön.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-01 11:17

Härligt - Uppsala! Kommer in och handlar minne på en gång!

S:t Larsgatan 13,Linköping
Bäverns Gränd 16, Uppsala

Bevaka tråden