Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 Firmware uppdatering! Problem?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis köpt en ny G5 1.8 DP, och när jag körde programuppdateraren fick jag beskedet att maskinens fast programvara skulle uppdateras till version 5.1.8f7. Så långt inga konstigheter. Det nya firmwaret lägger sig i verktygsprogram, och det ska bara vara att stänga av och starta genom att hålla startknappen nere i flera sekunder. Men istället för att starta uppdateringen så hamnar jag i något Firmware-läge med en promt.

Någon som vet vad detta innebär? Hur startar man uppdateringen?

/J

  • Oregistrerad
  • 2004-11-22 08:24

Verkar vara en smärre diskrepans mellan föreslagen metod och vald metod.
< http://www.apple.com/support/downloads/powermacg5june2004firmwareupdate.html >
Missuppfattade jag eller funkar det med tillvägagångssätt enligt dokumentationen?

(I korthet skall man välja "starta om" i FW-uppdaterinengen, och sedan hålla inne startknappen så att PRAM uppdateras (blink alt. bong).)

Alternativet "starta om" finns inte i FW-uppdateringen, och om jag väljer starta om i äpplet och håller in knappen händer inget, datorn bara stängs av. Tyvärr fungerade inte din länk.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-22 08:55
Ursprungligen av Johan Torslén:

Tyvärr fungerade inte din länk.

DET var mysko...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-22 12:27
Ursprungligen av Johan Torslén:

Alternativet "starta om" finns inte i FW-uppdateringen, och om jag väljer starta om i äpplet och håller in knappen händer inget, datorn bara stängs av. Tyvärr fungerade inte din länk.

Märkte jag också när jag skulle uppdatera. Men visst finns det "Stäng av" eller liknande ? Har för mig att det var den man skulle välja.

Ja, visst är det!! Kan länken som du försökte skicka med innehålla någon nyttig information?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-22 10:44
Ursprungligen av Johan Torslén:

Ja, visst är det!! Kan länken som du försökte skicka med innehålla någon nyttig information?

Det är nyttig information och länken funkar som en raket för mig...
Prova att klicka här
(Går inte det så gå hit < http://www.apple.com/support/downloads/ > och öppna den därifrån, går inte det så vet jag inte hur du gjort...)

Jo, "stäng av" finns, men det hjälper inte.

/J

1
Bevaka tråden