Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sid Meier´s Colonization

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-21 15:27

Nån som vet var man kan få tag i gamla Sid Meier´s Colonization för Mac? Släpptes någon gång på 90 talet och jag spelade det sönder och samman.

Tyvärr kan jag inte hitta mitt gamla spel som tycks ha försvunnit efter ett antal flyttar sedan dess. Är dock sugen på att spela det igen, nån som vet hur man kan få tag på det?

Maila: pem_pem@bonetmail.com

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 15:39

Finns här The Underdogs Macintosh Garden tillsammans med massa gamla roliga grejor
Kan du behöva när det är så vidrigt väder som det är i GBG just nu

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-21 21:38

Vilken skatt den sidan var...som gjort för nostalgitrippar. Tack för länken!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 22:02
Ursprungligen av pem_pem:

Vilken skatt den sidan var...som gjort för nostalgitrippar. Tack för länken!

Jo. den där sidan är enda anledningen till att jag skulle kunna fundera på att lägga in ett system för classic… …men eftersom många spel är gladare i system t.o.m. 7.5.5 så blir det lixom aldrig av

Ursprungligen av Pär:

Jo. den där sidan är enda anledningen till att jag skulle kunna fundera på att lägga in ett system för classic… …men eftersom många spel är gladare i system t.o.m. 7.5.5 så blir det lixom aldrig av

Borde det inte finnas en System 7-emulator till OS X? Eller något sätt att faktiskt köra System 7.

Kan man köra OS X på en Centris, måste det ju gå med System 7 på en iBook på något sätt.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 22:10

vMac finns väl???

Ursprungligen av Pär:

vMac finns väl???

Kollade på deras hemsida, men blev inte klok på det hela. Rullar den på MacOS X?

Hittade däremot Basilisk II som tydligen fanns till MacOS X också. Har inte installerat det ännu, men ska testa.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 23:28
Ursprungligen av mrubenson:

Kollade på deras hemsida, men blev inte klok på det hela. Rullar den på MacOS X?

Den eller mini vMac funkar på OSX - ger ju iofs bara en plus (68000 och utan 32-bit QD).
(mini vMac)

Citat:

Hittade däremot Basilisk II som tydligen fanns till MacOS X också. Har inte installerat det ännu, men ska testa.

Där sa du något
Den finns som MacII:a oxå väl?

Ursprungligen av Pär:

Den eller mini vMac funkar på OSX - ger ju iofs bara en plus (68000 och utan 32-bit QD).
(mini vMac)

Där sa du något
Den finns som MacII:a oxå väl?

Den finns som Classic, IIci och som Quadra 900.

Har inte testat ännu, men hoppas ha fått igång den om en liten stund. Frågan är bara om jag har ett exemplar av Colonization liggande så jag kan testa det också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-21 22:16

Kan bara hålla med. Ett sådant roligt spel! Hoppas på en uppföljare.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 23:36

IIci låter ju som den perfekta "spelemulatorn"…
(edit: Med mode32 då alltså)

Funkar gott!

Installerar just nu 7.5.3 på en diskimage och ska försöka sparka igång Colonization senare.

Har hittat en A/UX och ska se om man inte kan få igång det också.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-22 00:08
Ursprungligen av mrubenson:

Funkar gott!

Installerar just nu 7.5.3 på en diskimage och ska försöka sparka igång Colonization senare.

Har hittat en A/UX och ska se om man inte kan få igång det också.

Tycker gott du kan PM:a mig en ROM - det är ju _lite_ bökigt att få över det från någon gammal burk…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-26 16:37

Ingen som har A-10 Attack? Har skivan men den funkar inte längre. Någon?

1
Bevaka tråden