Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slut på WoW ikväll.

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag tar World of Warcraft betan slut. Både open och closed.
Alla karaktärer kommer raderas.

Allt finns att läsa på www.worldofwarcraft.com

Den europeiska fortsätter ett tag till...

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2004-11-18 17:19

vad dåligt, de kan väl lika gärna låta karktärerna vara kvar tycker jag.

Ursprungligen av aLact:

vad dåligt, de kan väl lika gärna låta karktärerna vara kvar tycker jag.

Jag tycker det är väldigt väldigt bra att de tog bort karaktärerna. Nu kommer det bli en ren start där alla börjar med samma förutsättningar. Förutom att vi som spelat betan känner till spelet bättre då förstås.

Jag kan meddela att det blev en magnifik avslutning på den amerikanska öppna betan. Vi var nog närmare femtio allians-spelare som stormade orchernas hemma-områden. Otroligt maffigt.

Ciryon

  • Medlem
  • 2004-11-19 01:45
Ursprungligen av Ciryon:

Jag tycker det är väldigt väldigt bra att de tog bort karaktärerna. Nu kommer det bli en ren start där alla börjar med samma förutsättningar. Förutom att vi som spelat betan känner till spelet bättre då förstås.

Jag kan meddela att det blev en magnifik avslutning på den amerikanska öppna betan. Vi var nog närmare femtio allians-spelare som stormade orchernas hemma-områden. Otroligt maffigt.

Ciryon

Jag förstår inte riktigt det här... jag tycker det ser ut lite som något man spelade på c64.

Ursprungligen av Ciryon:

Jag kan meddela att det blev en magnifik avslutning på den amerikanska öppna betan. Vi var nog närmare femtio allians-spelare som stormade orchernas hemma-områden. Otroligt maffigt.

Om du spelar på serveer 20 så var vi faktiskt ett stort gäng i Horde som slog tillbaka er och även anföll NE skogen. Väl där så pallade min lilla benrangelskrigare inte med alla lv20+ Alliance spelare + vakter så jag dog snabbt några gånger i rad och drog mig sedan tillbaka till the Barrens.

En trevlig avslutning var det iaf, fick mig att starkt fundera på att börja med en gubbe på en PvP server.

*snyft*
jag kommer att sakna mitt lilla krigar-benrangel... det var många gånger jag tyckte att han sög ordentligt men jag fortsatte ändå att spela med honom. Nu finns han snart inte mer...

Min lilla dvärg är nu borta. *snyft* Min lilla paladin som faktiskt började bli något.
R:I:P.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-20 13:35

när kommer europeiska betan ut elr finns den redan isf var kan jag tanka ner den?

Nästa fredag släpps Open Beta i Europa. Du är garanterad plats om du förhandsbokar spelet ör 99 kr. Dessa 99 dras av från summan när du köper spelet sedan.

  • Medlem
  • 2004-11-20 19:20

Jag och en polare var på Tradition och köpte en förhandsbokning idag. Snubben i affären visste inte så mycket om det, men påstod att om vi kom tillbaka nästa fredag så skulle vi få en nyckel till European beta. Jag antar att man skall gå hem med nyckeln och ladda ner typ 3 gig grejer från blizzard.com... För 149 spänn som man har tillgodo när man köper liret i januari tyckte jag det var värt en chansning, trots att jag inte har nån aning om huruvida jag kommer att ha någon glädje av nyckeln.

Ni som var med i USA-betan, hur fick man tag i själva liret? Fick ni bra nedladdningshastighet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-21 10:52

Man registrerade sig på deras hemsida och sen fick man börja ladda ner. Dock gick det jäkligt fort när jag registrerade mig. Var öppet några timmar bara. Hastigheten var väl inte lysande men satte igång det på kvällen o på morgonen var det nere.

  • Medlem
  • 2004-11-22 19:47
Ursprungligen av durre:

Man registrerade sig på deras hemsida och sen fick man börja ladda ner. Dock gick det jäkligt fort när jag registrerade mig. Var öppet några timmar bara. Hastigheten var väl inte lysande men satte igång det på kvällen o på morgonen var det nere.

Vet du om det är samma fil man laddar ner för både mac och pc? min polare kör pc, vore surt att behöva ladda ner två olika 3gig filer, den mesta datan lär ju vara samma...

Även jag var på Tradition och bokade min kopia. Ska få hämta Open Beta nyckeln nästa fredag.
Undrar just vad för program jag ska använda, USA Open Betan? Europa Closed Betan?
För jag vill börja spela på en gång inte vänta på någon 4 Gb nerladdning.

Lite surt måste jag säga att det är för att vi får betala för att beta testa åt dem. Inte likt Blizzard.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Lite surt måste jag säga att det är för att vi får betala för att beta testa åt dem. Inte likt Blizzard.

Det kostar inte att betatesta. Läs mer på MacGamers i denna nyhet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-21 13:23

Jag har inte läst någonstans att det överhuvudtaget kommer att bli en öppen beta i Europa. Blizzard använder hela tiden benämningen "Final Beta Test". De har heller inte gått ut med när denna Final Beta kommer att påbörjas, endast att man kommer att få en nyckel till "Final Beta" om man förbokar spelet den 26 november.

Players who pre-order World of Warcraft at participating retailers will also receive a bonus Soundtrack “EP” at the time of pre-order as well as a personal “Authentication Key” providing guaranteed access in to the European Final Beta Test, once it goes live. (http://www.blizzard.co.uk/)

Ursprungligen av marcus:

Jag har inte läst någonstans att det överhuvudtaget kommer att bli en öppen beta i Europa...

Tom Lindgren, PR Manager, Vivendi Universal Games Nordic:

"Det enorma intresse som visats för det stängda beta-testet indikerar att tillgång till det finala betastadiet - en öppen beta - kan komma att begränsas av den europeiska serverkapaciteten. Denna platsbegränsning gäller även för retailversionen av World of Warcraft. För att garanterat erhålla en möjlighet att spela i retail rekommenderas därför gamers att förhandsboka spelet."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-22 20:19

När jag laddade ner så var det samma zip-fil för mac och pc.

1
Bevaka tråden