Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dustin startar Dustin Home

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dustin, ett av Sveriges större postorderföretag för datarelaterade produkter, har nu lanserat Dustin Home:

Varför startar vi Dustin home?

Vi vill med Dustin home satsa på ett brett sortiment med ständigt uppdaterade produkter för att tillgodose det digitaliserade hemmet.

Därför väljer du som privatkund Dustin home

Ett bredare sortiment för dig som hemanvändare
Utökad produktinformation
Utbyggd kundservice via www.dustinhome.se
Nya betalningsmöjligheter
Billigare frakter

Ursprungligen av Adrian B:

Dustin, ett av Sveriges större postorderföretag för datarelaterade produkter, har nu lanserat Dustin Home:

Varför startar vi Dustin home?

Vi vill med Dustin home satsa på ett brett sortiment med ständigt uppdaterade produkter för att tillgodose det digitaliserade hemmet.

Därför väljer du som privatkund Dustin home

Ett bredare sortiment för dig som hemanvändare
Utökad produktinformation
Utbyggd kundservice via www.dustinhome.se
Nya betalningsmöjligheter
Billigare frakter

Det första man möts av är iPod reklamen hehe..

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-19 17:57

Gött mos, säger jag.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-11-19 18:20

Tror de känner av konkurrensen från Inwarehouse som för några veckor sedan drog igång sin "Hemma"-butik.

Dustin borde ha Mac i sitt sortiment.

Ursprungligen av akesson:

Dustin borde ha Mac i sitt sortiment.

Känns inte helt omöjligt att de börjar med det. Det var väl rätt nyligen de började med iPod?

Gratis frakt just nu också.

Ursprungligen av Kristofer G:

Känns inte helt omöjligt att de börjar med det. Det var väl rätt nyligen de började med iPod?

Jag tror de haft iPod för ett bra tag sedan, sen vet jag inte om den försvann och sen har det kommit tillbaka.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-11-19 20:24
Ursprungligen av akesson:

Tror de känner av konkurrensen från Inwarehouse som för några veckor sedan drog igång sin "Hemma"-butik.

Dustin borde ha Mac i sitt sortiment.

Tror det tar lite mer än "ett par veckor" att utveckla de där. Bara registering av AB tar minst några veckor.

Dock vill jag inte ens gå in och jämna föra frakt priser och sånt. Så bra som de varit med dustins fram till dörren före 12 paket för 99 spänn. Mer värt än att behöva konka ner till Postcenter å ha sig. (Även om posten strulat som fan för mig med företagspaket.)

Jag tror att Dustin skulle skaka om hela branschen om dom började kränga Mac.

Ärligt talat vet jag inte om det skulle vara positivt för marknaden, skulle butikerna ha en chans då?

Ursprungligen av Björnström:

Jag tror att Dustin skulle skaka om hela branschen om dom började kränga Mac.

Ärligt talat vet jag inte om det skulle vara positivt för marknaden, skulle butikerna ha en chans då?

Butikerna kan klara sig tror jag, men frågan är vad som händer med postorderförsäljning för andra företag som Macoteket och inWarehouse (eller varför inte självaste Apple Store)?

Jag förstår inte vad ni pratar om! På vilket sätt skulle dom skaka om i branchen? Jag har aldrig handlat på dustin eftersom jag aldrig har sett att dom skulle vara billigast på något som jag varit intresserad av. Är dom verkligen billiga på sina varor eller är det bara så att "allmänheten" tror det?

Ursprungligen av Macaddict:

Jag förstår inte vad ni pratar om! På vilket sätt skulle dom skaka om i branchen? Jag har aldrig handlat på dustin eftersom jag aldrig har sett att dom skulle vara billigast på något som jag varit intresserad av. Är dom verkligen billiga på sina varor eller är det bara så att "allmänheten" tror det?

Det handlar inte om billigast när det gäller Dustin, det finns fler sätt att konkurrera på än priset. Du skulle bara vet hur många företag som handlar av dom. Eftersom de alltid har låga priser (inte lägst, men alltid låga) så vet man att man inte gör en helkass affär. Sen får man grejerna nästa dag (i Stockholm på dagen till och med har jag för mig), de har ett stort utbud och de har bra hantering av reklamationer osv. Som privatperson kan man sitta och surfa Pricerunner i timmar, men det har inte företagen tid med (det skulle till och med vara en förlustaffär), istället handlar man från en leverantör som man vet är bra och pålitlig och har hyfsade priser.

Vad allmänheten tror vet jag inte (de flesta känner nog inte till Dustin alls - det är väl därför de lanserar en specialbutik för allmänheten nu).

Ursprungligen av Adrian B:

Det handlar inte om billigast när det gäller Dustin, det finns fler sätt att konkurrera på än priset. Du skulle bara vet hur många företag som handlar av dom. Eftersom de alltid har låga priser (inte lägst, men alltid låga) så vet man att man inte gör en helkass affär. Sen får man grejerna nästa dag (i Stockholm på dagen till och med har jag för mig), de har ett stort utbud och de har bra hantering av reklamationer osv. Som privatperson kan man sitta och surfa Pricerunner i timmar, men det har inte företagen tid med (det skulle till och med vara en förlustaffär), istället handlar man från en leverantör som man vet är bra och pålitlig och har hyfsade priser.

Vad allmänheten tror vet jag inte (de flesta känner nog inte till Dustin alls - det är väl därför de lanserar en specialbutik för allmänheten nu).

tror nog företagen har tid och besöka pricerunner och buggy.nu. Det hela handlar nog om leveranstider och kunskao och service på företaget. Handlar själv lite av dustin som privat person. Dom är snabba och framför allt lätta och komma i kontakt med.

Ursprungligen av blodsugare:

tror nog företagen har tid och besöka pricerunner och buggy.nu. Det hela handlar nog om leveranstider och kunskao och service på företaget. Handlar själv lite av dustin som privat person. Dom är snabba och framför allt lätta och komma i kontakt med.

Jag håller med dig på alla punkter utom att företagen besöker pricerunner. Några kanske gör det nån gång, men när man lärt sig använda något företag som Dustin så brukar det vara så att nästa gång man beställer så orkar man inte ens kolla andra ställen. Där jag jobbar brukar vi inte leta runt efter lägsta pris när vi behöver beställa prylar och förbrukningsvaror, det blir Dustin direkt.

Det låter ju vettigt. Tack för förklaringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-19 21:44

Macoteket klarar sig nog fint, men visst vore det en bra idé att bygga upp ett "Macoteket Home"... Vad sägs om en minibutik i Sturegallerian eller någon annastans där det passerar mycket människor? Eller en trappa upp på Birger Jarlsgatan 37?

Ursprungligen av Mondo:

Macoteket klarar sig nog fint, men visst vore det en bra idé att bygga upp ett "Macoteket Home"... Vad sägs om en minibutik i Sturegallerian eller någon annastans där det passerar mycket människor? Eller en trappa upp på Birger Jarlsgatan 37?

eller en butik här i västervik. lite offtopic.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-19 21:51

Jag har egna drömmar...

1
Bevaka tråden