Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför har bara PB 12" gummikuddar?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Jag var just nere på Macoteket på gamle Birgers gata i Stockholm. Pillade lite på deras uppställda Powerbooks och drog slutsatsen att 17" och 12" verkar vara bäst vad gäller byggkvaliteten.

15" hade "mjuka" tangenter som böjde sig när man tryckte på dem. Detta gällde piltangenterna i synnerhet. Locket glappade som vanligt och var skevt, dvs ena sidan av locket glappade medan det andra inte gjorde det. Känns det igen?

Jag hittade inget fel på 17"-modellen och 12" hade till och med gummikuddar som förhindrar att skärmen glappar när den är stängd. Varför hade bara 12" det?

Senast redigerat 2004-11-19 20:10
  • Medlem
  • Borås
  • 2004-11-19 17:33
Ursprungligen av Lundmark:

.. och 12" hade till och med gummikuddar som förhindrar att skärmen glappar när den är stängd. Varför hade bara 12" det?

Detta undrar jag också =o

Vidare; Är det inte samma tangentbord på alla modellerna? Typ samma bygge alltså, som man snäpper i typ?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-11-19 19:48

Jag undrar vad du har sett egentligen? För jag har också gummikuddar (känns mer som mjuka plastdistanser) i ytterkanten på min bildskärm. Och jag har en 15" PB.

Gummikuddar på minstingen, men inte på de större. 17" skulle ju helt klart dra mest nytta från ett par gummikuddar.

Varför? Riktigt skumt.

Kollar du noga har 15" små pluggar ute i kanten.

Ursprungligen av scooterbabe:

Kollar du noga har 15" små pluggar ute i kanten.

Mjo, det är nånting där men de fungerar inte. Dvs, de är inte stora nog för att förhindra att skärmen glappar. Nog för att jag kan limma dit egna kuddar, men det är helt klart orimligt att sånt ska behövas göras manuellt.

Hm, sant.
Jag har självt upplevt att tangentbordet kan "vika" sig ibland.

Och några kuddar är det inte här. Så jag köpte till en såndär filt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-20 01:00

Den PB 12" och 15" som står i fönstret i butiken är mycket tidiga versioner. 17-tummaren är inte heller sprojlans ny. Apple ändrar då och då vissa detaljer på datorerna, och enskildheter kan också variera inom en och samma serie. Men det är nog exakt samma tangentbord i PB 12", 15" och 17".

1
Bevaka tråden