Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrattar sist som skrattar bäst...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

frågan är om det är på grund av att dom har bytt till windows...eller om dom byter på grund av att Mac'anra har strejkat? det framgår ju inte riktigt...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-19 15:29
Ursprungligen av el gringo:

frågan är om det är på grund av att dom har bytt till windows...eller om dom byter på grund av att Mac'anra har strejkat? det framgår ju inte riktigt...

Nä, det framgår inte.
TIM sköter väl gärna både och, och E-DRUM går ju inte bara på Winservrar.

Hehe & dom som trodde att dom skulle tjäna på att byta från Mac till PC. PC må vara billigt men Mac är billigare i det långa loppet. Frågan är hur många virus och krascher det krävs innan personalen kräver att tidningens it-chef ska gå.

när var det dom bytte från mac till windows?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-19 16:02

Förresten:
Eftersom dethär forumet har vissa medlemmar med ett underbart trackrecord på att fatta hur fel som helst så vill jag poängtera att jag inte tycker det är kul för fem öre att TIM får klagomål. Det enda som kan skänka mig ett uns av glädje är att någon på DN får fundera på om dom tänkte igenom sin (ganska gamla) förändring i IT-policy tillräckligt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-19 16:40

Pressmeddelandet från TiM:

Teknik i Media förnyar inte driftavtal med DN

(2004-11-19)
AddNodes dotterbolag Teknik i Media anpassar verksamheten i Stockholm genom att varsla 14 tjänster. Neddragningen beror på att Dagens Nyheter har tackat nej till Teknik i Medias offert om att förnya det befintliga driftsavtalet som löper ut i mars 2005.

Dagens Nyheter kommer även framöver att vara en betydande och viktig kund för Teknik i Media via drift- och konsultuppdrag inom tidningsproduktion. Andra stora kunder är Sydsvenskan, Västerbottens-Kuriren, AMC och ICA Förlaget.

AddNodes strategi är att prioritera lönsamhet framför volym. Det långsiktiga resultatmålet att över en konjunkturcykel uppnå en rörelsemarginal om 7-10 procent kvarstår.

1
Bevaka tråden