Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OT: Radio Västerbottens låt om 08

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2004-11-18 23:21

För några år sedan gjorde ett roligt gäng i Umeå(?) en egen text till "We are the world" som en parodi på hur dessa 08 inte klarade av snö och kyla. Den spelades även upp i Radio Stockholm där inte det tog lång tid förrän en driftig prick kontrade och gjorde en parodi på norrlänningar.

Någon som har dessa låtar sparade? Jag tycks ha tappat bort de jag hade och jag kan inte hitta dem på www.sr.se eller efter massivt googlade.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 13:35

Maila Bengt Strömbro på SR Västerbotten och fråga, han har koll på humorn. Hans mailadress finns under sr.se/vasterbotten.

Ursprungligen av DozePih:

För några år sedan gjorde ett roligt gäng i Umeå(?) en egen text till "We are the world" som en parodi på hur dessa 08 inte klarade av snö och kyla. Den spelades även upp i Radio Stockholm där inte det tog lång tid förrän en driftig prick kontrade och gjorde en parodi på norrlänningar.

Någon som har dessa låtar sparade? Jag tycks ha tappat bort de jag hade och jag kan inte hitta dem på www.sr.se eller efter massivt googlade.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2004-11-24 22:40

Jag övervägde att maila dem, men efter ett sista sök på en dator som inte varit igång på dryga året hittade jag igen dem. Nu njuter jag att lyssna på snowaid samtidigt som jag tittar ut och ser hur snön bara vräker ned.

Ursprungligen av DozePih:

Jag övervägde att maila dem, men efter ett sista sök på en dator som inte varit igång på dryga året hittade jag igen dem. Nu njuter jag att lyssna på snowaid samtidigt som jag tittar ut och ser hur snön bara vräker ned.

Vad heter låten mer exakt?

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-01-30 11:00

norrvisa.mp3 och snowaid.mp3

  • Medlem
  • 2005-01-30 12:19
  • Medlem
  • 2005-01-30 23:05

Helt fantastisk låt!!!

Ge dubbdäcken och broddarna till 08:rna.

Vad är det jag hör!

Han som skrev Norrvisan bor också i Umeå Han känner jag t.om... Värsta smygkändisen!

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Vad är det jag hör!

Han som skrev Norrvisan bor också i Umeå Han känner jag t.om... Värsta smygkändisen!

Anm. Han bor i Umeå men kommer från södra Sverige

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 09:55

Jag hörde låten och jag måste säga att den inte tilltalar mig. Känns alldeles för mycket P4 buskishumor av typen Pistvakt. "Hä ä myche bätter i Nårrland!" typ och en massa skämt kring sånt man hört en miljon gånger förr.

Jag tycker "snökaosen" i södra Sverige är roliga i sig, utan låt. Det räcker med att läsa Stockholmsnytt...förlåt DN och skratta lite i mjugg.

1
Bevaka tråden