Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna cd med 12" iBook G4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-18 21:42

Hej!

Jag har en 12" iBook G4 med Mac OS X 10.3.x.

Ska man kunna bränna vanliga data-CD från skrivbordet, genom att mata in en tom CD-R/RW skiva och överföra filer till den?

Är faktiskt inte säker på, om man kan göra detta. Iaf så fungerar det inte på min iBook. Har aldrig gjort det. Har egentligen inte haft behov att bränna data-CD med den. Har dock kunnat bränna musik-CD med iTunes.

Jag har fortfarande garanti kvar. Köpte datorn i början av förra året.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 21:55

Stämmer.
Mata in CD - Lägga över lite filer - OCH sedan välja "Bränn skiva" i Arkivmenyn i Finder, eller klicka på "bränn"-symbolen i ett finderfönster.

Går det bränna i iTunes så borde det gå bra i Finder (men man får ju inte missa sista steget…)

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-18 21:58

Hmm. Sätter jag in en tom skiva så startas iTunes men inget annat. Skivan syns inte på skrivbordet.

Jag har testat med både CD-R samt CD-RW skivor, senast så försökte jag med TDK skivor (80 minuter, 700 Mb).

  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 22:07

Aha okey

Gå in i "systeminställningar" och sedan "CD och DVD" och välj att finder skall fråga efter åtgärd när tom skiva matas in… …det är säkert inställt på att "öppna iTunes" just nu. Du hittar CD:n i iTunes ändå när du behöver bränna där.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-18 22:12

Sitter här vid min PC och läser ditt svar. Du skriver att jag skall gå in i "systeminställningar"...vad gör jag? Jo, väljer "kontrollpanelen" från start-menyn innan jag inser mitt misstag.

Så fel det kan bli. Nå, fick hämta iBooken från vardagsrummet. Gjorde som du sa och matade in en tom CD-skiva, och vips så fanss den på srkvibordet. Brände inget för har inget behov av det just nu men det verka funka iaf. Tack! Slipper bära datorn till affären och klaga.

1
Bevaka tråden