Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En cool idé?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag och mina polare kom fram till vad vi tyckte var en cool idé.

Det går ut på att fixa fram alternativa escapeknappar, en slags mod till tangenbordet alltså!

Passande nog så läser vi en kurs i företagsamhet där vi skall tänka ut en produkt och så vidare...
Det vore hur bra som helst om ni ville svara på frågorna under!

1. Är det en cool idé?
2. Vilken text vore coolast att ha?
3. Skulle du lägga ut typ en tia för en knapp?
4. Om ja på förra frågan, skulle du skicka iväg en egen knapp som blir som du vill, eller skulle du köpa en standardknapp?

Ps. Klassa inte det här som reklam då vi varken säljer nått eller har något företag! Vi är bara nyfikna...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-18 13:15

HAHA, kanonbra! jag har alltid velat ha en röd tangent med texten PANIK!!! (med tre utropstecken) på min bärbara PC. Andra tänkbara texter är STOPP, ÅNGRA, HELVETE!, SKIIIIT! och NEEEEEJ!!!

Det är en kul idé, men det måste finnas tangenter för olika typer av tangentbord (iBook, Powerbook, Power Mac, olika PC-tangetnbord osv). Och givetvis måste man kunna välja vilken text man vill ha.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 13:24

En "Don't Panic"-knapp vore ju inte fel...

("Liftarens"-skadad som jag är)

Hehe, de där knapparna har ju funnits i 20 år. Jag vill ha en knapp med texten "Fuck it".

Ursprungligen av Joacim Melin:

Hehe, de där knapparna har ju funnits i 20 år. Jag vill ha en knapp med texten "Fuck it".

Har haft den här bilden liggandes på hårddisken en massa år nu. Skulle gärna ha en sån jag med.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-11-18 13:46

En enklare variant är ju att sno någon knapp som sällan används, t ex Scroll lock eller F12 och bara måla om. Eller sälja en överdragsknapp. Givetvis med en .keylayout och mjukvara till!

*skratt*
Cool idé!

Klart jag skulle betala en tia för en PANIK knapp.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 17:54

Panic-knappen matchar inget tangentbord jag sett. Jag har en men vet inte vart jag ska sätta den!!! Bättre med någon kul utbytesknapp, men antagligen rätt jobbigt att framställa eftersom det finns så jäkla många olika sorters tangentbord.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-18 19:20

Jag skulle vilja ha en knapp med spritsade fönster i vågform och kanske en liten svans med gradient....

hrmph..

Hur vore det med en knapp som består av en liten rackarns minibildskärm i mitten? Då kan systemet själv byta meddelande på knappen efter behov.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 20:20

Hade helst sett en egen diesign som man beställer. Hoppas det går vägen. Beställer en helt klart

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-11-18 21:35

Jag skulle vilja byta ut command-knappen mot en där det står "All your base are belong to us".

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-11-18 21:46

Jag har en precis en sån där knapp precis som på bilden med texten "Any"...

Sitter på mitt svarta PC-tangentbord som tjejen använder nu. Vet inte riktigt var den kommer ifrån...

Kör på denna idén som UF, låter bra, men kolla upp om det inte redan finns på markanden bara... i såna fall kan ju bara köpa in dem med egna texter...

1
Bevaka tråden