Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Unreal Tournament (original) för OS X nära!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen lite uppdaterad information från UTPG om OSX-klienten till världens bästa Unreal ;-).

http://www.utpg.org

  • Oregistrerad
  • 2004-11-12 17:12

vad är detta?? jag har ju unreal tournament till OSX, är detta nån bättre version eller nått??

Ursprungligen av rot8:

vad är detta?? jag har ju unreal tournament till OSX, är detta nån bättre version eller nått??

ja, det är sant, men den blev aldrig helt färdig till osx, och fungerade inte helt optimalt. jag har för mig att det var Glenda Adams som höll i det, men senare la allt på is sedan hon stack till Aspyr.

Efter det så tog en grupp programerare på sig uppgiften att ta fram en renodlad fullt fungerande osx-klient, som skulle fungera minst lika bra i osx som den gjorde i os9. fast det återstår väl att se hur bra dom lyckades.

Du kan läsa lite mer om det här:
http://www.insidemacgames.com/news/story.php?ArticleID=10275

Härligt! UT1999 är fortfarande bäst

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-17 12:28

aaahh... någon som vet om den funkar under classic??
Vore najs att testa det med en snabb maskin istället för min gamla sunkiga iMac som jag spelade det på när det begav sig

Ursprungligen av Andersson:

Härligt! UT1999 är fortfarande bäst

Håller med dej till 100%, eller så är jag bara sur för att alla mina nya snabba macar alltid har varit för långsamma för de nya coola spelen .

Nä, ärligt talat tycker jag inget spel har varit i närheten av den spelkänsla man får i UT99. Och på torsdag är det dags att slakta sina arbetskamrater igen, i UT99 förstås .

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-17 12:58
Ursprungligen av MauserMan:

Håller med dej till 100%, eller så är jag bara sur för att alla mina nya snabba macar alltid har varit för långsamma för de nya coola spelen .

Nä, ärligt talat tycker jag inget spel har varit i närheten av den spelkänsla man får i UT99. Och på torsdag är det dags att slakta sina arbetskamrater igen, i UT99 förstås .

Ni skall inte vara med & spela BF då??

Ursprungligen av Jonaz:

Ni skall inte vara med & spela BF då??

Tvivlar på att min 933 mhz G4 klarar det spelet på ett njutbart sätt, men annars så...

Kan inte köra UT OSX

Fick låna Unreal Tournament OSX av en kompis. Installerade det på min gamla iMac 400 DV med OSX 10.3.6. Uppstarten avbröts med felmeddelandet "Unable to find drawsprockets content:" och sedan var det bara att avsluta. Kollade runt lite i olika forum om felet, men har inte kunnat hitta någonting mer än att drawsprockets är en typ av gamesprocket som bara finns i OS9! Kan det vara så att OS9 måste finnas installerat på datorn? Jag slängde nämligen ut det ganska snart efter OSX 10.3 installerades. Det känns fel att släppa en OSX-version av spelet som ändå kräver det gamla systemet tycker jag. Hårdvaran bör inte vara problemet, jag har kört UT99 under OS9 tidigare. Någon som vet?

Ursprungligen av zetterberg:

Fick låna Unreal Tournament OSX av en kompis. Installerade det på min gamla iMac 400 DV med OSX 10.3.6. Uppstarten avbröts med felmeddelandet "Unable to find drawsprockets content:" och sedan var det bara att avsluta. Kollade runt lite i olika forum om felet, men har inte kunnat hitta någonting mer än att drawsprockets är en typ av gamesprocket som bara finns i OS9! Kan det vara så att OS9 måste finnas installerat på datorn? Jag slängde nämligen ut det ganska snart efter OSX 10.3 installerades. Det känns fel att släppa en OSX-version av spelet som ändå kräver det gamla systemet tycker jag. Hårdvaran bör inte vara problemet, jag har kört UT99 under OS9 tidigare. Någon som vet?

Hej!

Jag har kört osx patcharna några ggr, och man har alltså sin originalversion av ut99 installerad, sen har jag för mej att man bara byter ut programfilen samt några andra filer (typ ini-filer osv), sen skall det gå att köra. vad jag vet så finns det ingen renodlad osx-version av ut99. det som finns är originalversionen till os9, samt patcharna som man laddar hem och byter ut os9-filerna med.

Ursprungligen av MauserMan:

Och på torsdag är det dags att slakta sina arbetskamrater igen, i UT99 förstås .

Var, när, hur? Jag tittar gärna "förbi"

Ursprungligen av Andersson:

Var, när, hur? Jag tittar gärna "förbi"

Visst, vi hade väl tänkt någon gång mellan 20.00 och 21.00 på ip 194.236.61.253. Problemet för dej kan vara att vi kör en massa banor som inte finns i originalspelet, men om du inte har något emot att ladda banorna så är du välkommen.

1
Bevaka tråden