Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jens ställer upp i Melodifestivalen

Tråden skapades och har fått 130 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iBead

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-11-17 23:23
Ursprungligen av Micke W:

Var det bara jag som läste iBeard?

Ursprungligen av skamuel:

Var det bara jag som läste iBeard?

Jag läse iBread

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-17 23:25
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Tja, vad är beundransvärt?

Att importera och marknadsföra en produkt är en prestation, ett hårt jobb speciellt på säljsidan. Mina spekulationer i om man kan importera lite själv var inte någon spekulation om att konkurrera med JoS. Även om jag kunde köpa samma spelare till samma pris så har jag inte distribution, affärsrelationer, hela den baletten. Nej, men det man möjligen kanske skulle kunna göra är att göra "sin egen" på mer intern nivå, som inom ett Internetforum som detta. Att sälja över hela landet, göra sitt märke känt och sånt, det är hårt jobb som kräver branschkunskap. På den punkten är JoS framgång beundransvärd.

Det jag inte riktigt gillar är att märket "JoS" gränsar till falsk marknadsföring genom att mycket tydligt antyda att produkten är svensk. Jag har ibland tyckt att det var häftigt att någon lyckats ta fram en svensk mp3-spelare som konkurrerar med de asiatiska, antagit att den åtminstone är utvecklad och designad i Sverige, och det var så klart meningen att jag skulle tro. Det känns lite fult, som att sälja konfektion som skräddarsytt.

Skämtet med låten ser jag som en ploj, inget att bli speciellt upprörd över. Låten kanske kan ses som en pastisch på Melodifestival-låtar, och som sådan är den ganska välgjord.

Jens of Taiwan eller Jens of the People's Republic of China kanske inte låter riktigt lika bra.

Men det gör han ju inte, eftersom han inte får.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-17 21:02

PuH! Då kan man andas ut.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-11-17 22:01

Det enda geniet bakom låten som Jens gjort är väl att han lyckats få oss att diskutera JoS här? Du kan väl inte på allvar påstå att du tycker den håller hög musikalisk klass?

Om man också lyssnar på texten kan man lätt uttolka att den handlar om just MP3 spelare. Det hela den är är ju ett PR-stunt. Ett ganska lyckat sådan också måste jag säga.

  • Avstängd
  • 2004-11-18 08:19

Låten går hela tiden här hos mig - den är ÄNNU bättre idag. Tro mig; den växer!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-18 08:45
Ursprungligen av fitzy:

Låten går hela tiden här hos mig - den är ÄNNU bättre idag. Tro mig; den växer!

Det gjorde skolmat man inte gillade heller. Ju mer man tuggade desto mer blev det...

  • Medlem
  • 2004-11-21 17:06

Intressant det här med JoS. Har en polare som jobbar där och igår (på fyllan) så blev han nästan chockad när jag visade honom hur stor marknadsandel som Apples ipod har i USA (både i revenue och i antal sålda spelare). När jag sedan visade honom Apples börskurs (upp 150% sen jan. 2004 och nästan på samma nivå som innan kraschen) så ramlade han bokstavligt av stolen.

Dock med den obefintliga marknadsförningen av iPod i Sverige är det ju inte konstigt att folk väljer att köpa en 512MB JoS istället för en 4GB iPod mini.

Personligen tycker jag JoS är trista för de har ingen egen utveckling, det är ju den delen av jag är intresserad av. Kollade även på min polares spelare igår (JoS någonting) och den kändes väldigt plastig, antar att man är bortskämd med ipoden.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-21 17:59

Bara jag som blir sugen på att pilla ihop en låt i Garageband som är misstänkt lik Jens egna låt, fast med annan text? "Håll käft, gå köp en iPod, Håll Käft, gå köp en iPod"...

Bevaka tråden