Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort krashad orginalskärm på PB G4

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-15 22:35

Hej
Jag vill ta bort krashad orginalskärm på min PB G4. Har en ny extraskärm står brevid.
Kommer datorn att automatiskt göra den till första skärm om den andra är borta, eller måste datorn fortfarande gå på skärmdublering.

Om den andra är bortkopplad borde den externa bli både första och enda skärm.

Den kommer fortfarande att gå på skärmdubblering. Den kommer fortfarande att uppfatta det som om det finns en skärm oavsett om skärmen fysiskt är borta. Jag vet

Hälsningar
Richard

Ursprungligen av tratter:

Hej
Jag vill ta bort krashad orginalskärm på min PB G4. Har en ny extraskärm står brevid.
Kommer datorn att automatiskt göra den till första skärm om den andra är borta, eller måste datorn fortfarande gå på skärmdublering.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-16 12:49

ok, skärm dublering kommer fortfarande vara....

ok, skärm dublering kommer fortfarande vara kvar, finns det då ngt start upp komando om man har tagit bort skärmen, och behöver lägga om systemet. Hur ska man annars kunna få igång skärmdublering???

Det finns inget "Startup-kommando" för detta förutom de vanliga för att byta till skärmdubblering. Detta är olika beroende på vilken PB-modell du har. Jag har en TiBook 400. Som den kloke förstår så måste detta innebära problem vid installation av systemet eller uppdatering till nytt kattdjur. Detta var orsaken till att jag har installerat serverversionen och gjort en remote installation.

Hälsningar
Richard

Ursprungligen av tratter:

ok, skärm dublering kommer fortfarande vara kvar, finns det då ngt start upp komando om man har tagit bort skärmen, och behöver lägga om systemet. Hur ska man annars kunna få igång skärmdublering???

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-17 00:26

En variant är ju att sätta PBn i vila genom att fälla ner skärmen och att sen väcka den med mus eller externt tangentbord. Då bör den gå igång med externa skärmen som enda skärm. Funkar i alla fall på min ALU.

Berätta hur det funkar.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-17 21:14

sent nu

Ursprungligen av MinMac:

En variant är ju att sätta PBn i vila genom att fälla ner skärmen och att sen väcka den med mus eller externt tangentbord. Då bör den gå igång med externa skärmen som enda skärm. Funkar i alla fall på min ALU.

Berätta hur det funkar.

Orkade inte plocka isär den för mycket, klippte av sladdarna. Så det får väl bli en remote lösning.
Men om jag startade upp den som en hårddisk med firewire, kan jag separera dens system o komma åt det då? vet att jag provat ngt liknande, men kom bara tillbaka till start maskinens system.

det e skönt att ligga i badet o surfa!!

häls

Även om sladdarna är avklippta känner den väl via magneten i locket om den är stängd eller inte?

Om sladdarna är ikopplade eller inte saknar betydelse. Du kan läga en liten magnet på PB och få samma effekt som att stänga locket.

Richard

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Även om sladdarna är avklippta känner den väl via magneten i locket om den är stängd eller inte?

1
Bevaka tråden