Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför köpa...?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja ha en powerbook 12" så j*vla mycket!!! Och jag skulle kunna köpa den! men bara om jag lånar åengar av min far, men han undrar vad jag ska ha den till. Jag hade tänkt att dj'a lite hemma och göra lite filmer mm... men han tycker att det är ingen anledning att lägga ut 17000+. Hjälp mig med anledningar? snälla...

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-11-17 16:45
Ursprungligen av quiksilver_90:

Jag skulle vilja ha en powerbook 12" så j*vla mycket!!! Och jag skulle kunna köpa den! men bara om jag lånar åengar av min far, men han undrar vad jag ska ha den till. Jag hade tänkt att dj'a lite hemma och göra lite filmer mm... men han tycker att det är ingen anledning att lägga ut 17000+. Hjälp mig med anledningar? snälla...

Köp en iBook 12" istället så kanske det blir enklare att övertala din far. Goda skäl att ha en bärbar från Apple hittar du nog om du surfar runt lite här på forumet...

Ursprungligen av akesson:

Köp en iBook 12" istället så kanske det blir enklare att övertala din far. Goda skäl att ha en bärbar från Apple hittar du nog om du surfar runt lite här på forumet...

Men jag skulle vilja ha Superdrive... Göra lite egna dvd filmer

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-11-17 20:54
Ursprungligen av quiksilver_90:

Men jag skulle vilja ha Superdrive... Göra lite egna dvd filmer

OK, själv äger jag inte ens en superdrive ännu, dock snart.

Men jag tog iaf bort den ur min konfiguration vid beställning, främst för att den ju "bara" bränner i 4x, osså "bara" DVD-R. Har hört att folk lyckas bränna DVD-RW eller DVD+R eller vad det heter också med den, men det känns som att man kan köpa en extern finare brännare om man vill bränna?

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-17 20:58
Ursprungligen av quiksilver_90:

Jag skulle vilja ha en powerbook 12" så j*vla mycket!!! Och jag skulle kunna köpa den! men bara om jag lånar åengar av min far, men han undrar vad jag ska ha den till. Jag hade tänkt att dj'a lite hemma och göra lite filmer mm... men han tycker att det är ingen anledning att lägga ut 17000+. Hjälp mig med anledningar? snälla...

Håller med din far. Varför lägga ut dessa stora pengar på en långsam , dyr maskin om du skall "göra filmer".
Är det inte bättre med en snabb, billig maskin för detta ändamål?
mvh

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-18 11:17
Ursprungligen av miri:

Håller med din far. Varför lägga ut dessa stora pengar på en långsam , dyr maskin om du skall "göra filmer".
Är det inte bättre med en snabb, billig maskin för detta ändamål?
mvh

Suck.

Alla som läst miris tidigare inlägg vet att han syftar på PC/Win. Förmodligen vill han återigen starta ett plattformskrig.

Det är svårt att försöka undvika plattformskrig på detta Mac-forum.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-11-18 11:46
Ursprungligen av miri:

Är det inte bättre med en snabb, billig maskin för detta ändamål?

En iBook med andra ord, miri. Skaffa en extern firewire-DVD-brännare om du vill bränna DVD-skivor...

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-19 07:32

Själv använder jag mest min PB 12" med superdrive till jukebox... kör iTunes o streamar till min airport express som är optiskt kopplad till mitt hemmabiosystem. JA jag vet att jag e prylhomo....

eller köp en emac eller imac

1
Bevaka tråden