Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musen hoppar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-12 15:56

Tjo!

Sitter på en 12" PB...
Så länge jag kör styrplattan så är allt frid o fröjd men så fort jag kopplar in en extern mus så händer det saker... kanske varannan minut eller så så hoppar muspekaren från tex högst upp på skärmen till längst ner på skärmen eller tvärtom... oerhört irriterande, finns det någon fix för detta? Kört med 3 möss och alla har haft problemet. provat med följande: MS Intellimouse explorer (sladd), logitech mx700 (trådlös), logitech mx1000 (trådlös).

Ursprungligen av kainen:

Tjo!

Sitter på en 12" PB...
Så länge jag kör styrplattan så är allt frid o fröjd men så fort jag kopplar in en extern mus så händer det saker... kanske varannan minut eller så så hoppar muspekaren från tex högst upp på skärmen till längst ner på skärmen eller tvärtom... oerhört irriterande, finns det någon fix för detta? Kört med 3 möss och alla har haft problemet. provat med följande: MS Intellimouse explorer (sladd), logitech mx700 (trådlös), logitech mx1000 (trådlös).

min ms intellimouse har samma problem - men tror att det är på väg att den är på väg att upphöra - då den har andra symptom också men även detta. inget svar på din fråga kanske men...

Detta kanske är ett för simpelt svar men jag måste bara kolla.

Det är inte så att underlaget ni kör mössen på är olik-färgat eller för ljust? är det så, så kan u mössen ha problem att "veta" vart de är.

2:a dumma svaret: Du kommer inte åt styrplattan av misstag? Isåfall kan du stänga av den medans du har musen inkopplad. Systeminställningar -> tangentbord&mus :rolleyes:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-12 18:40

Exakt detta problem har jag också! Jag trodde hela tiden att det var musen som var kass, speciellt med tanke på att det är en jättebillig skitmus från Clas Ohlsson jag har, men det är det ju inte då verkar det som. Jag har en iBook G3 för övrigt, och har styrplattan avstängd när musen är inkopplad. Har testat ett flertal olika underlag, dock ska jag testa några till nu för att försäkra mig om att inte det är felet.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-17 11:32
Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Detta kanske är ett för simpelt svar men jag måste bara kolla.

Det är inte så att underlaget ni kör mössen på är olik-färgat eller för ljust? är det så, så kan u mössen ha problem att "veta" vart de är.

2:a dumma svaret: Du kommer inte åt styrplattan av misstag? Isåfall kan du stänga av den medans du har musen inkopplad. Systeminställningar -> tangentbord&mus :rolleyes:

Min Mx1000 fungerar perfekt på PC... på samma underlag så det är inte problemet.
jag har min mac på en iCurve så komma åt styrplattan med externt tangentbord o mus är inte möjligt...

Jag har också exakt detta problem med min IntelliMouse Optical USB.

Näe, det har inte med underlaget att göra, så mycket vet jag. Däremot går jag via en USB-hub och jag har alltid misstänkt att detta har med saken att göra.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-17 14:26
Ursprungligen av Adrian B:

Näe, det har inte med underlaget att göra, så mycket vet jag. Däremot går jag via en USB-hub och jag har alltid misstänkt att detta har med saken att göra.

Jag har kört både via usb hub och direkt till powerbooken och det hackar lika mycket... sen har jag provat samma mus genom samma usb hub och utan hubb till min PC och båda funkar perfekt...

Kör också PowerBook 12". Efter att jag lagt in uppdatering 10.3.6 hänger min Apple Wireless Mouse inte med i svängarna. Muspekaren hoppar en halv centimeter åt gången, konstant. Väldigt irriterande. Jag har inga bevis för att det är just 10.3.6 som orsakat problemen, men det var precis i och med uppdateringen som det blev strul.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-17 16:05
Ursprungligen av Christopher Månsson:

Kör också PowerBook 12". Efter att jag lagt in uppdatering 10.3.6 hänger min Apple Wireless Mouse inte med i svängarna. Muspekaren hoppar en halv centimeter åt gången, konstant. Väldigt irriterande. Jag har inga bevis för att det är just 10.3.6 som orsakat problemen, men det var precis i och med uppdateringen som det blev strul.

Jag hade mitt problem redan innan uppgraderingen...

Ursprungligen av kainen:

Jag hade mitt problem redan innan uppgraderingen...

ok. Då antar jag att mitt problem är retalerat till Bluetooth eller så har musen blivit dålig.

1
Bevaka tråden