Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G-RAID - Ny extern hårddisk med G5-look

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

G-technology har släppt en ny extern hårddisk kallad G-RAID - Eller är det sonen till PowerMac G5?
G-Raid från G-Tech är designad från grunden för att stödja senaste professionella videoredigeringsystem. G-Raid är det perfekta kompanjonen för DVD filmer, 2D/3D animationer, Ljud/Musik skapande och för systembackup. Och G-Raid är ideala lagringen för dina digitalfoton,mp3's och andra viktiga filer som du inte kan vara utan.

G-Raid är utrustad med högpresterande gränssnittet Firewire 800 och intregerad RAID teknologi, genomströmning är den viktiga nyckeln till hög prestanda, och G-Raid handlar bara om prestanda. Två av världens snabbaste hårddiskar är tillgängliga tillsammans med G-RAIDs inbyggda RAID kontroller för att garantera konstant prestanda över hela kapaciteten.

"G-technology säger att deras mål när dom skapade G-Raid var att dom skulle designa världens bästa FireWire 800 Raid externa lagringslösning. Att vara bäst i industriell design, bäst i säkerhet och tillförlitlighet och bäst prestanda"

Lite specifikation på G-Raid:
Designad för kreativa professionella program.
FireWire 800 och 400 portar
Intregerad kylfkläkt för långt liv och tillförlitlighet.
Stödjer multi-stream video uppspelning med realtids effekter på Final Cut Pro HD,Premiere Pro och andra program.
Lagringskapacitet upp till 800 GB
G-Raid 160/320 har 1 års standard garanti.
G-Raid 500/800 har fri uppgradering till 2 års garanti.
G-RAID 500 / 800 - Free Upgrade to 2 Year Warranty
Unik? industriell design, kompakt aluminum hölje.
Mac OS 9, OS X och Windows 2000/XP kompatibel.

G-RAID kostar: $399 för 320GB och $599 för 500GB och $1299 för 800GB

G-Technologys hemsida: http://www.g-technology.com

Vad tycker du om denna produkt?, Känns designen igen?

HUGE Systems har också en raid-array med liknande utseende som visades upp av InMedia på Appledagen i Stockholm tidigare i år.

http://media.99mac.se/bildreportage/appledagensthlm/pages/E38S3993.htm

Ursprungligen av Mats Björnström:

HUGE Systems har också en raid-array med liknande utseende som visades upp av InMedia på Appledagen i Stockholm tidigare i år.

http://media.99mac.se/bildreportage/appledagensthlm/pages/E38S3993.htm

Då tycker jag nästan G-RAID var snyggare än den där från Apple dagen om jag ska vara ärlig..

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-17 14:01
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Då tycker jag nästan G-RAID var snyggare än den där från Apple dagen om jag ska vara ärlig..

Jag tycker inte nästan... G-RAID ÄR snyggare... mycket snyggare.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-11-17 14:07
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

G-RAID kostar: $399 för 320GB och $599 för 500GB och $1299 för 800GB

Hmm, det var ju inte jättedyrt heller... $399 = 2,747 SEK. Kan bli aktuellt att köpa i januari, och vid det laget så kanske Bush har lyckats förstöra den amerikanska ekonomin ännu mer.

Förbaskat snygg!

4396:- hos Macoteket.....

Ursprungligen av GeeFourMan:

4396:- hos Macoteket.....

Rätt dyrt hos Macoteket med andra ord då det handlar om 320 gb för det priset..

Om man vill betala tull+moms+frakt...hamnar nog lika skulle jag tro....Själv har jag beställt nya Externa Lacie 250 Gb med PCI kort för 2995:-

Är det här en nyhet, eller gratisreklam för G-Raid? Mer reklam än nyhet säger iaf jag.

Ursprungligen av melfunko:

Är det här en nyhet, eller gratisreklam för G-Raid? Mer reklam än nyhet säger iaf jag.

Hur kan det bli mer reklam än nyhet, skicka gärna ett PM till mig och förklara..

Ursprungligen av melfunko:

Är det här en nyhet, eller gratisreklam för G-Raid? Mer reklam än nyhet säger iaf jag.

Suck...

http://www.medea.com/g-raid/

Det ser ut att vara samma produkter, eller?
Vi säljer Medeas modell som är speciellt för videoredigering.

Jag hittade det själv:
"G-Tech was launched by one of the original founders of Medea"

Måste... ha... den...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-18 18:43

Den är helt sjukt skräddarsydd för mig - Design, pris, funktion, allt!!!!

Det finns ingen som sitter på denna som kan ge lite intryck om hur den fungerar i verkligheten/arbetet?

Ursprungligen av stma:

Den är helt sjukt skräddarsydd för mig - Design, pris, funktion, allt!!!!

Det finns ingen som sitter på denna som kan ge lite intryck om hur den fungerar i verkligheten/arbetet?

Vi kanske skulle hitta nån med en G5:a som kan testa den för testlabbet?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-20 01:16
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Vi kanske skulle hitta nån med en G5:a som kan testa den för testlabbet?

Ja, eller främst ngn som arbetar med videoproduktion och dylikt..

Barefeats har testat G-Raid i jämförelse med LaCie BigDisk och Extreme:

Den var ganska kvick men blev överkörd av SeriTek eSATA disken som fick 132MB/sek jämfört med 48MB/sek för G-Raid.

http://www.barefeats.com/hard43.html

1
Bevaka tråden