Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död Ibook? :(

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

När jag satt med min ibook för ett tag sedan så flimrade skärmen till och stängdes av, eller så bad operativet mig att starta om. Vilket jag självklart gjorde. Nu är den mer eller mindre död. Jag hör bara start ljudet när jag kör igång den. Jag har provat utan batteri, resettat pram (alt+äpple+p+r), resettat power management (shift+alt+äpple+powerknapp), men allt jag hör är bara ljudet.

Det får mig att undra, är det skärmen som är död? Låter konstigt, men den laddar ju och håller på så man undrar ju.

Så nu börjar jag fundera på vad jag måste göra. Hade ett liknande problem förrut, och då var moderkortet trasigt och byttes ut på garantin, men nu antar jag att garantin är slut (om inte den uppdaterades när jag bytte förra gången). Men vilka vänder man sig till? Bor i Trollhättan.

Har du provat att starta från systemcdn för att se vad som händer?

Japp, inget hände tyvärr

  • Oregistrerad
  • 2004-11-17 13:26

Om du pluggar in en extern skärm så skall ju denna "spegla".
Ser den riktig ut så är ju skärmsladden kapütt, ser den inte riktig ut så är det något annat.

Vänd dig till Apple, kan vara moderkortet igen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-17 14:36
Ursprungligen av Smeagol:

Så nu börjar jag fundera på vad jag måste göra. Hade ett liknande problem förrut, och då var moderkortet trasigt och byttes ut på garantin, men nu antar jag att garantin är slut (om inte den uppdaterades när jag bytte förra gången). Men vilka vänder man sig till? Bor i Trollhättan.

Ja det verkar återigen vara moderkortet som krånglar, men var inte rädd! Apple utför dessa reparationer på iBooks gratis numera, oavsett garanti. http://www.apple.com/support/ibook/faq/

1
Bevaka tråden