Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac är långsamt - nu under bevakning

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Under den senaste 10-dagarsperioden har vi drabbats av upprepade driftstörningar som beror på att annonser laddats långsamt ifrån vår annonsleverantör Tradedoubler.

Vi träffade dom idag och ikväll finns två driftstekniker online för att hitta felet som drabbat oss men väldigt få andra sajter. MantaRay och Tradedoubler kommer finnas här hela kvällen för att hitta källan till problemen men behöver hjälp av er medlemmar:

Om du har problem med att 99mac (eller iPod.se, Offtopic.se etc) är ovanligt långsamt ikväll - rapportera det i denna tråd. Berätta vilken internetoperatör du använder dessutom!

det fungerar mycket bättre nu! safari. 10.3.6. imac G5 1.8 ghz. BBB 12 Mbit

99musik lider av samma problem, men jag antar att vi finns med i samma plan!

Jag har inte monterat tillbaka annonserna ännu så jag hoppas verkligen att det flyger fram just nu. Trollar tillbaka dom snart, problemen brukar börja vid 18.30 ungefär.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-16 17:49

Alla som tycker det går sakta kan ju kolla hur/vad som laddas med "aktivitet" under "fönster" (i Safari).
Där syns det vad som "sökar" och vad som "knasar"…

Även Helsingborgs Dagblad är drabbat.

Flyter på som vanligt nu för mig med reklamen däruppe..

Skanova ADSL har jag..

Segt som fasen!

Stannar vid Tradedoubler och vägrar gå vidare.

Vad har du för internetleverantör?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-11-16 19:25

Har inte märkt något av detta, vilket antagligen beror på att jag stängt av reklamen.

Skriv så mycket som möjligt, vilka sidor fungerar inte på vilken sajt. Vilken browser och internetoperatör? Jag har två man på Tradedoubler som övervakar trafiken och det hade varit jättebra att få detta löst ikväll.

Har BBB 24Mbit.

Samma problem med Helsingborgs Dagblad, www.hd.se, som någon nämnde tidigare. Fastnar vid Tradedoubler-annonsen och vägrar laddas vidare.

Konstigt det där, jag har inga problem med de tradedoubler-annonser vi kör (rätt många). Om jag får gissa är det bara BBB-användare som har problem.

BBB har problem just nu med deras nät och har haft det 1-2 veckor nu (på vissa håll då).

Är det någon här som har problem med 99mac och inte kör BBB?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-16 20:50
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

BBB har problem just nu med deras nät och har haft det 1-2 veckor nu (på vissa håll då).

Är det någon här som har problem med 99mac och inte kör BBB?

Jag har inga problem idag, men det har varit mycget segt sista tiden. Kör med Bostream 2.5Mbit som rent tekniskt/elektriskt inte är BBB än vad jag vet.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-16 19:43

Tycker inte jag har problem (skanova/comhem) men ser man på ex.v. hd.se så är ju tradedoubler eller adexchange det som släpar.
(vilket kanske iofs inte är så konstigt då det är "inbäddat")
Men vissa kvällar (torsdagar ex.v.) brukar generellt det mesta vara trögt.

p.s.
Jag kanske skulle ge fan i att skriva

Testa igen, fungerar det bättre nu?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-11-16 20:16

Telia 8000, inga nedsölningar här, reklamen kommer (tyvärr) snabbt och fint :/

Hmm - 99mac laddar, men inte helt färdigt - "http://impse.tradedoubler.com/imp/pool/iframe/52318/294802 cancelled" enligt Activity-fönstret. 99musik laddar ingenting utom rubriklisten

Kör 10.3.6 och bredbandet levereras av - ni gissade rätt - BBB.

Detta verkar bara gälla BBB-kunder, vore intressant om ni kunde bekräfta detta.

Tack för tipset!

Jag jobbar med att ersätta alla javascript taggar med iframe:s. Tradedoubler kommer ta BBB i örat imorgon för att reda ut detta.

99musik fungerar om en stund.

Jag har bytt ut annonstaggarna på 99musik och offtopic nu. Bekräfta gärna att det lirar (jag har ju inte problemet själv...)

Nope - samma symptom som förut... safari säger: Loading "http://www.99musik.com/", completed 9 of 10 items, och sen står det bara och snurrar... men tack för den snabba supporten

  • Oregistrerad
  • 2004-11-16 20:59
Ursprungligen av Björnström:

Jag har bytt ut annonstaggarna på 99musik och offtopic nu. Bekräfta gärna att det lirar (jag har ju inte problemet själv...)

Kollade på offtopic.se och det var lite som inte laddades där och var trögt.
Dock kan man inte beskylla tradedoubler för det utan någon "knäppare" som sköter grejor på offtopic.se

Jag har BBB och sidorna känns bättre nu, men det känns ändå lite som det segar, fast det kanske bara är placebo.

EDIT: Jag tycker att det känns bra nu. Både 99musik och 99mac.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2004-11-16 21:15

Snackade med BBB`s support igår och grabben jag pratade med sa att de hade problem med sina IP-nummer, vad det nu kan betyda.

99 går bra nu, men HD fortfarande jävligt trögt.
Har BBB 10 och Firefox.

Vilket "skin" kör du på 99musik?

Kan ju inte kolla just nu... har för mig att det heter "Funky" - iaf den bruna medaljongtapeten i botten du vet!

AHA - nu rullar det - toppen!

Bevaka tråden