Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar Sound Sticks för USB i G5:or ???

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-23 18:39

Tänkte eventuellt uppgradera till G5-dator. Nyligen inköpt Sound Sticks för USB inkl. iSub...vilken
ljudupplevelse det blev jämfört med originalhögtalaren i min G4 Quicksilver. MEN, funkar dessa högtalare i en G5:a alt en iMacG5 undrar man ? Någon som vet ?
Hälsningar / Ingvar

  • Oregistrerad
  • 2004-10-23 20:54

Ja! Det fungerar iaf för min kompis...

  • Medlem
  • 2004-10-25 13:28
Ursprungligen av ThunderMac:

Ja! Det fungerar iaf för min kompis...

Ja, mina USB Soundsticks fungerar väldigt bra på G5:an.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-25 11:13

Japp! Poppar fint i min iMac G5 i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2004-11-11 08:54
Ursprungligen av sinhu:

Tänkte eventuellt uppgradera till G5-dator. Nyligen inköpt Sound Sticks för USB inkl. iSub...vilken
ljudupplevelse det blev jämfört med originalhögtalaren i min G4 Quicksilver. MEN, funkar dessa högtalare i en G5:a alt en iMacG5 undrar man ? Någon som vet ?
Hälsningar / Ingvar

Jag har en iSub med USB som hängt med två datorer. När jag trycker i den i min iMac så händer ingenting.

1) Har någon en ledtråd till varför?
2) Kan man köpa soundsticks *utan* sub?
3) Om inte, vad rekommenderar ni? Passar Apples små "vanliga" runda högtalare till iMac G5 månne?

Ursprungligen av William Naversten:

Jag har en iSub med USB som hängt med två datorer. När jag trycker i den i min iMac så händer ingenting.

1) Har någon en ledtråd till varför?
2) Kan man köpa soundsticks *utan* sub?
3) Om inte, vad rekommenderar ni? Passar Apples små "vanliga" runda högtalare till iMac G5 månne?

Soundsticks II är ett hett tips. Då den inte använder sig av USB alls. Dvs du kan koppla in den till typ vad som helst.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-12 17:02
Ursprungligen av William Naversten:

Jag har en iSub med USB som hängt med två datorer. När jag trycker i den i min iMac så händer ingenting.

1) Har någon en ledtråd till varför?
2) Kan man köpa soundsticks *utan* sub?
3) Om inte, vad rekommenderar ni? Passar Apples små "vanliga" runda högtalare till iMac G5 månne?

Jag tänker inte svara på dessa frågor, utan istället ställa fråga 1) en gång till (lite modifierad bara..)

Jag har tidigare använt Soundsticks (ettan, med sub men utan 3.5mm kontakt) till min ganla iMac G3. Jag butte den i våras mot en mini Mac med 10.3.8. När jag sedan uppgraderade till 10.3.9 dyker inte Soundsticks upp som ljudval..?! Jag provade då att använda dem i min G5:a, men inte heller där dök de upp.

Måste jag köpa nya högtalare, eller kan man få de gamla att rulla?

//

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-07-12 22:06

Jag ska bara nämna att man kan INTE stoppa in iSticksen i USB kontakterna på en G5:a. Ibland kommer de inte upp och när de väl kommer upp är det ett förskräckligt ljud... Använd de på skärmen istället.

Vad som är jättebra att ha i huvudet i sådana här diskussioner är att Apple & H/K gjort flera produkter med snarlika namn. iSub var den separata suben medans Soundsticks var två små stickor tillsammans med en sub som såg exakt likadan ut som iSub. Det paketet kopplades in via USB och krävde att datorn hade Apples ljud-USB-kontakter (à 10W). iSub går alltså inte att koppla ihop med Soundsticks. Soundsticks II är identisk med Soundsticks förutom att USB-kontakten bytts ut mot en 3,5 mm minijack.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2004-11-15 23:33
Ursprungligen av Tiny Turtle:

Vad som är jättebra att ha i huvudet i sådana här diskussioner är att Apple & H/K gjort flera produkter med snarlika namn. iSub var den separata suben medans Soundsticks var två små stickor tillsammans med en sub som såg exakt likadan ut som iSub. Det paketet kopplades in via USB och krävde att datorn hade Apples ljud-USB-kontakter (à 10W). iSub går alltså inte att koppla ihop med Soundsticks. Soundsticks II är identisk med Soundsticks förutom att USB-kontakten bytts ut mot en 3,5 mm minijack.

Tsss.... Att erkänna eller att inte erkänna. Det är frågan. Strömmen var av. iSub funkar till iMac... Bör således komplettera med Soundsticks II alternativt skänka iSub till pappa och köpa Soundsticks - där en sub följer med...

iSub med grön lysdiod saknar volymkontroll,
iSub med blå lysdiod har volymkontroll och
ingår i paket med Soundsticks

1
Bevaka tråden