Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express: Fel lösenord

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-15 16:34

När jag öppnade locket på min PB imorse kunde jag inte längre connecta till min Airport Express. Den vägrade ta emot mitt WEP lösenord!
Vad gör man? Installerar om?

tacksam för hjälp
/jensa

Jag brukar använda administratörsverktyget och starta om expressen när detta händer. Efter ett tag brukar det fungera igen...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-15 18:42
Ursprungligen av TZW:

Jag brukar använda administratörsverktyget och starta om expressen när detta händer. Efter ett tag brukar det fungera igen...

Det sura är att den inte ens dyker upp i administratörsverktyget...
kanske får testa att resetta härket (hur gör man det förresten?)

/jensa

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2004-11-15 20:20

Du får köra AirPort Express-assistent igen. Det var det enda som funkade för mig i alla fall.

I värsta fall kan du ju resetta hela dosan.

Finns en liten knapp på baksidan håll den inne i 15 sekunder så nollställer du lösenordet till standard lösenordet. burkar vara "public" eller "password".
Vill du nollställa hela burken tryck inne samma knapp i upp till 1 minut.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-15 21:27

ok, har testat att hålla ner knappen - lampan blinkade till ett par ggr men ingen Airport Express dyker upp... (upprepade detta ett par ggr utan succe)
Kan det vara så att den inte dyker upp för att min uppkoppling är nere? Eller skulle jag fått andra symptom då?

EDIT: Eftersom jag inte ens kan använda Airtunes funktionen så gissar jag att det inte är mitt bredband som felar utan Airport dosan i sig... tyvärr...

/jensa

Senast redigerat 2004-11-16 10:19
  • Oregistrerad
  • 2004-11-17 21:43

For the record
En vacker dag (igår) fick min Airport Express lust att vara med i matchen igen. Den släppte hörnflaggan, släckte den orange'a lampan till fördel för den gröna. Allt som krävdes var att jag för femtioelfte gången tryckte på reset knappen.
Eftersom detta skedde väldigt spontant och till synes omitiverat gissar jag på att det var min internet access som strulade och inte AE'en. Fast det är ändå lite märkligt att det inte gick att köra Airtunes... Teorin spricker lite där...

Anyho, all is good again

/jensa

1
Bevaka tråden