Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medlemshelg på 99mac

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Från och med nu fram till söndag kväll är det medlemshelg på 99mac. Du måste vara inloggad för att ta del av innehållet i våra forum!

99mac har traditionellt kört medlemsdagar men under det senaste året har vi inte gjort det lika ofta. Från och med nu fram till söndag kväll måste du vara inloggad för att få del av innehållet på 99mac.

Att registrera sig tar två minuter och är första steget mot ett aktivt medlemskap här på 99mac. Våra välkomstvärdar går igenom dina medlemsuppgifter och om allting är korrekt aktiveras ditt nya konto inom några timmar.

För dig som redan är inloggad medlem innebär medlemshelg inga förändringar förutom att vi troligen får ett par hundra nya vänner här på 99mac.

Ps. Om du är inloggad medlem men upplever någon form av problem, kommentera nedan eller skicka ett mail till info@99mac.com. Det finns en hel del inställningar som förändrats och det är lätt att det blir småfel i rättigheterna.

Vi har tagit fram en speciell typ av lösning som gör att gäster kan se alla diskussioner (rubrikerna) men inte läsa innehållet. Googlebot kan däremot läsa allting vilket gör att innehållet indexeras (bästa av två världar). Den som gör en sökning: "site:99mac.se" upptäcker att vi har ungefär en kvarts miljon sidor på google nu.

Anledningen till att vi vill locka in nya medlemmar är att den som registrerat sig är mycket närmare ett första inlägg, efter en första presentation brukar många fortsätta skriva inlägg vilket gör 99mac mer aktivt och intressant.

Det är ju ett jättebra förslag.
För det är ju större chans att nån stackars Windows-användare blir intresserad för Mac-plattformen om man gör information om mac ännu mer otillgänglig! :rolleyes:

Ursprungligen av Björnström:

Anledningen till att vi vill locka in nya medlemmar är att den som registrerat sig är mycket närmare ett första inlägg, efter en första presentation brukar många fortsätta skriva inlägg vilket gör 99mac mer aktivt och intressant.

Om nu målet är att få många inlägg, varför inte bara ta bort kravet på att vara medlem för att få posta...

Senast redigerat 2004-11-11 18:56
  • Oregistrerad
  • 2004-11-11 19:19

gör en 99mac light där man kan få tillgång till dom låsta repotagen och bilderna. Utrymmet som man får betala för har jag inte lust att betala. Då kan jag lika gärna hämta min hjälp gratis nån annanstans

Ursprungligen av Manne:

gör en 99mac light där man kan få tillgång till dom låsta repotagen och bilderna. Utrymmet som man får betala för har jag inte lust att betala. Då kan jag lika gärna hämta min hjälp gratis nån annanstans

Idag finns två medlemstyper: 99mac Plus och Pro, du hittar mer information här: http://99mac.se/info/plus.php

Vad skulle ett light-medlemskap innebära förutom tillgång till Plusforumet?

Vi har fått 250 nya medlemmar i helgen för övrigt.

Ursprungligen av Manne:

gör en 99mac light där man kan få tillgång till dom låsta repotagen och bilderna. Utrymmet som man får betala för har jag inte lust att betala. Då kan jag lika gärna hämta min hjälp gratis nån annanstans

Om jag tolkar dig rätt – du vill att det som kostar pengar nu ska vara gratis?

Ursprungligen av Manne:

gör en 99mac light där man kan få tillgång till dom låsta repotagen och bilderna. Utrymmet som man får betala för har jag inte lust att betala. Då kan jag lika gärna hämta min hjälp gratis nån annanstans

Men det är väl inget problem...Om du inte har några problem med att hitta infon någon annanstans gratis så fortsätt med det då...

Eller är det möjligen så att du inte hittar den informationen annorstädes och inte vill betala för den...Tough luck!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-11 13:00

Börjar vi närms oss????????

99mac.se....

Personligen använder jag den som startsida. Men det räcker ju inte för mig utan det brukar bli ytterligare ett tiotal besök under dagen. För mig var det alltså självklart att teckna mig för ett "sponsoravtal" =pro. Varför inte? Min Powerbook med div. program kostade i runda slängar 35.000kr
då känns det ju förbaskat fjuttigt att inte "ha råd med" ca. 35kr / månad. Eller 1-1.50/ dag. Vafasen en Aftonbladet kostar ju 8 spänn!!

Jag tycker att man kan driva tankarna med Plus/Pro sidorna lite längre.

Man kan t.ex.

på första sidan ofta läsa om någon intressant händelse relaterade till våra Maccar. Längre ner i artikeln brukar det komma en länk "Läs mer". Bryt där!
Informationen på förstasidan är till för alla, vill du läsa mer , välkommen men då tecknar man sig för ett medlemsskap.

Vidare kan man också behöva ett medlemsskap för att göra inlägg i dom olika forumen. Läsa= gratis...Delta= medlemsskap.

Skulle detta vara en utveckling som realiseras kommer ju nästa stora possitiva överaskning...
Eftersom då ett betydligt större antal medlemmar skulle tillkomma kommer ju själva avgiften att kunna reduceras ner till en ännu lägre nivå. Kanske rent av 10-20kr / månad.

Det tycker jag verkar bra för framtiden.

Tack för den här gången,
men jag är snart tillbaka.... som så många andra.

Med andra ord en "99mac light" som får fler att bidra?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-11 16:37
Ursprungligen av Björnström:

Med andra ord en "99mac light" som får fler att bidra?

Hur tänker du??

Då var medlemshelgen över och nu kan även gäster läsa alla diskussioner igen.

1
Bevaka tråden