Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej jag heter Stina...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-14 01:54

...jag är 21 år, bor i Borås, har precis köpt min första egna Mac (iBook 12") efter att ha tröttnat på att konkurrera om min sambos (Johan Andersson här på forumet) PB.

Efter att i lite mer än 3 år snyltat på Johans dator var det dags att köpa en egen, tröttnade på att inte få bestämma själv över datorn antar jag, jag skulle t. ex. aldrig få ha en Hello Kitty-bakgrund på hans dator!

Första kontakten med Mac kom i 10-års åldern, min pappas jobb körde Mac för musikproduktion, var väl mest fascinerad över den "glada datorn". Sedan blev pappa pc-tekniker och jag fick allehanda datorer byggda åt mig under årens lopp, men nu när jag är "vuxen" var det väl dags att ta steget till Mac, man kan ju inte synka iPoden med en pc liksom. Dock tittar min pappa skeptiskt på mig varje gång jag nämner Mac och mumlar något om Mac:ens tillbakagång på hemdator-marknaden...

Största intresset just nu är att pynta datorn, tänk mycket rosa så är ni inne på min vision, jag vill fortfarande ha en rosa iMac...
När jag inte jobbar är huvudintressena att fixa med den nyinköpta lägenheten, shoppa, musik, foto, umgås med mina vänner och lära mig mer om så mycket som möjligt, jag vill kunna allt!

That's it!

Välkommen och grattis till köpet, iBooken är en väldigt trevlig mac (vilket du säkert redan vet ).

  • Oregistrerad
  • 2004-11-14 07:15
Ursprungligen av Stina:

Största intresset just nu är att pynta datorn, tänk mycket rosa så är ni inne på min vision, jag vill fortfarande ha en rosa iMac...

Finns ju lite skal till iBook:en att välja på.. men tyvärr inget rosa, rött kanske duger ?

Ursprungligen av Mikael S:

Finns ju lite skal till iBook:en att välja på.. men tyvärr inget rosa, rött kanske duger ?

Eller så är det bara att maila och fråga PaintedBytes om de kan göra ett rosa skal, det skulle nog gå.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-14 15:56
Ursprungligen av Mikael S:

Finns ju lite skal till iBook:en att välja på.. men tyvärr inget rosa, rött kanske duger ?

Och nu är det snart jul - snart dags att julpynta macen alltså. Det finns massor med underbara julprogram att pynta med. Rosa blinkande lampor borde väl passa?

Kul med fler Boråsare! Hoppas att vi blir fler nu när Machuset öppnat, snart dags för första "macpub:borås".

/David, Norrmalm

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-14 15:51

Välkommen!
Klart du skall ha en rosa iBook!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-14 19:10
Ursprungligen av David Molarin:

Kul med fler Boråsare! Hoppas att vi blir fler nu när Machuset öppnat, snart dags för första "macpub:borås".

/David, Norrmalm

Vi kan starta macpub på Norrmalms pizzeria, vi bor i samma hood...

Ursprungligen av Stina:

Vi kan starta macpub på Norrmalms pizzeria, vi bor i samma hood...

Bara att hoppas på nytvättade underkläder då.

För er som inte varit där så har de tvättlinor uppspända i taket med allt från stringkalsonger i lack till mamelucker från 30-talet. Det var inga värra anspeglingar än så.

Eller är det La Fleur som gäller? Hockeypizza med lök!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-14 16:01

Lite off, men ändå........
Eva har du fått din iMac?
iTomas

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-14 16:05
Ursprungligen av iTomas:

Lite off, men ändå........
Eva har du fått din iMac?
iTomas

Nej, jag börjar att misströsta. Tänk att jag beställde i slutet av augusti . . . .

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-14 16:12
Ursprungligen av Eva:

Nej, jag börjar att misströsta. Tänk att jag beställde i slutet av augusti . . . .

Är du aldrig på IM?

Välkommen Stina, fast du - du kan väl synka en iPod med en PC ( iTunes på WinXP )... fast man ska ju ha kul också så då återstår bara en mac

1
Bevaka tråden