Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köpa powerbook fr. US

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-14 15:36

Funderar på att lägga ett bud på eBay på en seriös (?) säljare.
Nu är det som så att datorn är från USA o jag undrar nu ifall det är ngt speciellt man bör tänka på då man köper en dator utomlands (USA, England) bortsett från tangentbordslayout.

Är det ngt jag måste tänka på med strömmen t.ex.?

Du bör ha en svensk kontakt till AC-adaptern, om det är en sån där vit. Annars är det inga problem, det behövs inga ytterligare transformatorer.

  • Medlem
  • 2004-11-14 16:36

inte?... ah, det var det jag var orolig över....

En kompis till mig var över i USA med sin Lombard, och körde den vanliga laddaren (tror det var min Pismo-laddare faktiskt) via en enkel jack-konverterare. Så det ska inte vara några problem.

Akta dig kan jag bara säga... En kompis som bor i Staterna nu köpte en av en "seriös" säljare med bra betyg från andra.. Han blev ändå blåst på sina 12000. Exakt hur det gick till har jag inte hört än mer än att han nämnde det för mig i ett brev. Han har snackat med E-bay och med inblandade banker och tydligen var det en proffsbedragare som gjort det väldigt skickligt, så polarens pengar är borta för gott...

Bara en liten varning angående "seriösa" säljare...

  • Medlem
  • 2004-11-15 08:18

ja, det är vilda västen på ebay.... en vän blev faktiskt nyligen blåst på tradera

1
Bevaka tråden