Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykten om flash-baserad iPod, sant?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rykten om en flash-baserad iPod har varit ett hett samtalsämne under några veckors tid nu.
Men AppleInsider säger att ryktena om en flashbaserad iPod är sanna. Lagringsutrymmet på iPoden kommer vara mellan 256 MB till 1 GB, och priset kommer ligga strax under $200. Någon gång i början av nästa kvartal kan vi förvänta oss att se den flashbaserade iPoden.
Apple har varken varken sagt att ryktena är sanna eller att de är flaska. Om de verkligen är sanna låter vi vara osagt, men som vi vet, inget är officiellt och sant föränn Apple själva har bekräftat det.

Vad tror ni om AppleInsiders uttalande, kan vi förvänta oss en flashbaserad iPod inom en snar framtid?

Senast redigerat 2004-11-13 17:37

Jag sätter en slant på att det är ett helt sant rykte. Jag hade inte trott att Apple skulle svänga på den punkten med tanke på Jobs tidigare uttalanden om flash-baserade spelare, men skriver AI att de har goda källor så har de det och då är det sant.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag sätter en slant på att det är ett helt sant rykte. Jag hade inte trott att Apple skulle svänga på den punkten med tanke på Jobs tidigare uttalanden om flash-baserade spelare, men skriver AI att de har goda källor så har de det och då är det sant.

Ja, jag tror faktiskt också att ryktet är sant. För AppleInsider brukar alltid vara pålitliga. Vi får väl svaret av Steve på nästa Keynote.

Lär inte vara någon brist på den första veckan i alla fall då de ska tillverka TVÅ MILJONER ex. innan de släpps.. Ovanligt för att vara Apple, men bra om det är så!

/Stefan

Då så. Då ska bara dollarn ner så mycket den överhuvudtaget kan tills det är dags att beställa. :D:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-13 18:36

2 miljoner flash-iPods lär vara slut på en kvart. 5 spänn på att det ändå kommer att bli väntetid på flash-iPod/iPod Micro.

Att Steve Jobs säger en sak och sex månader senare säger helt tvärtom är inget ovanligt. Han är så skicklig på att göra 180-svängen så många gånger går det under radarn.

  • Medlem
  • 2004-11-15 11:52
Ursprungligen av acke:

Att Steve Jobs säger en sak och sex månader senare säger helt tvärtom är inget ovanligt. Han är så skicklig på att göra 180-svängen så många gånger går det under radarn.

Enligt NY Times igår ska man betrakta ett förnekande av Jobs nästan som en bekräftelse på att en produkt är på väg. Detta med tanke på vad han säger om integration med TV.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-11-15 14:22
Ursprungligen av acke:

Att Steve Jobs säger en sak och sex månader senare säger helt tvärtom är inget ovanligt. Han är så skicklig på att göra 180-svängen så många gånger går det under radarn.

...och sedan får han det att verka som om det har varit hans linje hela tiden. Reality distortion field.

Ursprungligen av nillon:

...och sedan får han det att verka som om det har varit hans linje hela tiden. Reality distortion field.

Ingen reality distortion, han tyckte ju att det var för lite minne i flashspelare , nu har ju priserna på större minneskort gått ned ordentligt vilket gör flashspelare mer användbara och intressanta för Apple att använda , jag menar hade Apple kunnat köpa 20 GB minnen för 50 dollar så skulle ju inte hårddisk iPod existera. "Fasta" minnen är framtiden.

Hmm. Alla andra flashspelare har ju FMradio inbyggt. Ska jag så ÄNTLIGEN få min dröm-iPod?

_______________________________
www.proppa-in-en-fm-radio-i-ipod.nu

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-11-15 15:49

Kanske ska tillägga att min förra inlägg inte var på fullt allvar. Därav smileyn.

1
Bevaka tråden