Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

airport express - kris

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-13 09:01

Jag har alldeles nyligen köpt mig en imac. Nu försöker jag koppla in airport express så det kan bli ett nätverk med familjens pc. Jag tror att det lyckats till viss del. Men nu har jag fått totalt hjärnsläpp. Skall jag inte på något sätt ange inernetinställningarna i macen. Jag har ännu inte lyckats komma ut på internet. Jag vill lyckas då jag ÄNTLIGEN tagit steget från pc till mac.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-13 09:08

Du får nog beskriva nätet du önskar lite bättre.
Är din AE ansluten till "bredbandsmodemet" eller är det annan topologi (som det väl heter på allanspråk )
Skall båda anslutas via WiFi?
Vad gör du för inställningar på din AE med programet AirPort4.0 (eller nyare).
Vad får du upp för information och vad saknar du i inställningarna för ditt AirPortkort i 'systeminställningar->nätverk"?

Lite sådan info och hjälpen torde vara på plats...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-13 11:54
Ursprungligen av Pär:

Du får nog beskriva nätet du önskar lite bättre.
Är din AE ansluten till "bredbandsmodemet" eller är det annan topologi (som det väl heter på allanspråk )
Skall båda anslutas via WiFi?
Vad gör du för inställningar på din AE med programet AirPort4.0 (eller nyare).
Vad får du upp för information och vad saknar du i inställningarna för ditt AirPortkort i 'systeminställningar->nätverk"?

Lite sådan info och hjälpen torde vara på plats...

Oj, kan inte språket. Min AE skall anslutas med ett Adsl-modem.
Skulle du kunna förklara resten????
Jag har nog åldern mot mig i denna del. Men jag vill verkligen klara av det. Så HJÄLP.

Hur är dina andra datorer inkopplade på ADSL-modemet? Vad har du för ADSL-modem? Har du någon annan "burk" på nätverket (utom datorerna)(typ router)?

Har du provat att köra programmet AirPort Setup Assistant som ligger i mappen Verktygsprogram i mappen Program?

1
Bevaka tråden