Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dasslock till TV

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-09 13:00

På Dasslocket så finns det ju en AV utgång för att koppla in tex en TV.
Jag körde in en "standard" AV kabel(miniplugg) i iBooken med gul-vit-röd på andra sidan som går till TVn.
Satt och fipplade ett tag men fick aldrig nån riktigt bra bild.
Den var svartvit och flimmrade.
Är det inställningar att göra eller är det en special kontakt eller fel på utgången/ grafikkortet??

  • Oregistrerad
  • 2004-11-12 02:46

Jag har själv varit med om liknande och har då gått in i Systeminställningar, därefter Bildskärmar. Då har den varit inställd på NTSC och om jag inte missminner mig så kör vi PAL i Sverige, eller möjligtvis tvärtom. Prova några av de andra inställningarna.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-13 04:42

PAL i Sverige och NTSC "over there"...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-16 02:32

Kvaliteten på videoöverföringen med dasslockets AV-kontakt är inte den bästa. Även om du får det att funka med video i färg och utan flimret du beskrev, finns risk att du upplever bilden som lite suddig och småflimrig. Detta är helt normalt

Jag har testat , bara in med sladdarna och bild direkt, men som nämt i tidgare inlägg, oskarp bild på tv:n.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 00:45

Tror att jag använder fel kontakt, den verkar för lång.
När jag drar ut den en bit så ser det ut som det ska.
SSladden är en av sladd från en dv videokamera.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 07:42

Kontakten du stoppar in i datorn ska vara en 4-polig 3,5mm-kontakt. Om den är 3-polig förstår jag varför du upplever problem

  • Medlem
  • 2004-11-18 15:02

Problemet är väl att Apple har sina kontaktpunkter på andra ställen på 3.5mm pluggen än vad t.ex. Clas Ohlson har på sina. Knepet är att dra ut pluggen ur datorn sakta tills bilden blir perfekt. Fungerar utmärkt, bara man låter kontakten vara i det läget under föreställningen.

1
Bevaka tråden