Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på iBook?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kollade runt lite på hemsidan, och enligt den är systemkraven inte fastställda på Mac, men ni som har testat, tror ni att det går acceptabelt på en ibook 1.2 GHz, med 768 MB i ram?

Edit:
Lyckades hitta information som sa att åtminstone betan krävde 64 MB i grafikminne, så då är det väl kört, antar jag.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-09 21:37

Mac® System OS X 10.3.5 OS:

* 933 MHz or higher G4 or G5 processor.
* 512 MB RAM or higher. DDR RAM recommended.
* ATI or NVIDIA video hardware with 32 MB VRAM or more.
* 4 GB or more of available hard drive space.
* MacOS X 10.3.5 or newer.
* A 56k or higher modem with an Internet connection.

Ah, så det fungerar med 32 MB grafikminne trots allt. Hoppas det flyter på okej, bara.

Har nu spelat, och det går helt okej. Vid vissa tillfällen kan man knappast säga att det "flyter", men rent allmänt fungerar det hyffsat.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-12 04:05

det är ju mest i crossroads det inte flyter... eller det hackar nästan inte ens ibland. stillbilder
Men på min pb 15" 1,5ghz 128Mb Vram och 768 Mb ram fungerar det ganska bra på också... eller jo det gör det förutom det förbannade lagget på server 4... störigt med serverlagg.

Systemkraven osm speltillverkanra sätter stämmer ju aldrig med verkiligheten. I WoW:s fall så skulle ju min PowerBook 17" funka superbt men det är en sanning med modifikation. Det hackar och grafiken går inte att jämföra med motsvarigehetn på pc sidan.
Nu inväntar jag min G5:a (Dual 1.8 ghz, 9600 XT) som borde kunna köra alla grafikinställningar på högsta om den är så bra som Apple säger.

Spel flytar alltid sämmre på mac, varför vet jag ej.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-12 12:42
Ursprungligen av Matador2003:

Systemkraven osm speltillverkanra sätter stämmer ju aldrig med verkiligheten. I WoW:s fall så skulle ju min PowerBook 17" funka superbt men det är en sanning med modifikation. Det hackar och grafiken går inte att jämföra med motsvarigehetn på pc sidan.
Nu inväntar jag min G5:a (Dual 1.8 ghz, 9600 XT) som borde kunna köra alla grafikinställningar på högsta om den är så bra som Apple säger.

Spel flytar alltid sämmre på mac, varför vet jag ej.

Varför spelen går sämre?
Jo, det är för att spelen är oftast portade till mac... då det alltid blir högre prestande om något är kodat direkt för ens processor.

Testa bara skillnaden det blir på tex firefox som finns att tanka som binär på mozilla.org, men tanka binären som finns för din processor(http://homepage.mac.com/krmathis/) och inte bara för alla macar. en makalös prestandaskillnad.

mm så sant men Blizzard borde sätta ribban högre på systemkraven tycker jag. Jag vet inte om jag är bortskämd men jag tycker det är oaccepabel spelprestanda på en PB med WoW.

Ursprungligen av Matador2003:

Systemkraven osm speltillverkanra sätter stämmer ju aldrig med verkiligheten. I WoW:s fall så skulle ju min PowerBook 17" funka superbt men det är en sanning med modifikation. Det hackar och grafiken går inte att jämföra med motsvarigehetn på pc sidan.
Nu inväntar jag min G5:a (Dual 1.8 ghz, 9600 XT) som borde kunna köra alla grafikinställningar på högsta om den är så bra som Apple säger.

Spel flytar alltid sämmre på mac, varför vet jag ej.

För dig kommer grafikkortet sätta gränsen. Min spelrigg (PC) har ett 9600XT och det är absolut i sämsta laget för dagens spel. Kommer snart bli en 6600GT i min nya rigg vilket räcker i ett år hoppas jag.
Men annars finns CIV3 som nog passar utmärkt till laptopen.

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2004-11-19 08:31

finns det nån här som kan bekräfta om det går fint eller inte att spela WoW på en ibook 12'' 1.2GHz.
om det hackar lite, är det acceptabelt alltså att det inte stannar upp ett tag och sen vips så är man död.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2004-11-24 11:34
Ursprungligen av aLact:

finns det nån här som kan bekräfta om det går fint eller inte att spela WoW på en ibook 12'' 1.2GHz.
om det hackar lite, är det acceptabelt alltså att det inte stannar upp ett tag och sen vips så är man död.

Det kan flyta bra på en iBook...man får bara ha koll på grafik inställningarna.

Och den gammla vanliga: ju mer ram minne destobättre

  • Oregistrerad
  • 2006-04-04 13:40

Är det någon som uppgraderat sin ibook g4 1.2ghz till max och spelat spelet? Då menar jag 1.25Gb ram och en 7200rpm hd?

Skulle spelet flyta bra på en sådan maskin?

  • Oregistrerad
  • 2007-01-18 13:27

ingen som kan bekräfta nä?

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-12 12:53

Grafikkortet är oftast flaskhalsen

Ursprungligen av Simon S:

Kollade runt lite på hemsidan, och enligt den är systemkraven inte fastställda på Mac, men ni som har testat, tror ni att det går acceptabelt på en ibook 1.2 GHz, med 768 MB i ram?

Edit:
Lyckades hitta information som sa att åtminstone betan krävde 64 MB i grafikminne, så då är det väl kört, antar jag.

Det tycks som med de flesta spel bero mycket på ditt grafikkort hur bra det funkar att spela spelet.

Jag uppgraderade precis min uråldriga G3a, med ett Radon 9200 Mac Edition-kort, så att VRAM gick från 8Mb till 128Mb. Sedan funkade Warcraft III fint, och likaså Neverwinter Nights, som jag beställde efter att ha sett prestandaförbättringarna i demon. 8Mb: stillbildsshow i lägsta upplösningen - 128Mb: flyter på bra i högsta upplösningen.

Och Shadows of Undrentide.

Och Hordes of the Underdark.

Vaddå "skaffa dig ett liv"?

  • Medlem
  • Slussfors
  • 2004-11-12 13:58

På min 12" PowerBook 768 MB RAM så funkar det helt ok faktiskt. Då kör jag i 1024x768-upplösning. I och för sig har jag bara testat spelet i 10 min än så länge, så hur det blir med en massa snubbar som slåss på skärmen samtidigt kan jag inte uttala mig om.

PS. Det är 1,33 GHz:arn jag har.

Senast redigerat 2004-11-12 14:13

ctrl+r tar fram frameraten. Jag testade på min 800 MHz iBook och det fungerar, men inget flyt direkt

1
Bevaka tråden