Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia släpper PoC till Series 60 - även till 6260?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I pressmeddelandet på http://www.nokia.se/about/press/nmm.php?id=1311188 står det att

Citat:

The client makes the “walkie-talkie” functionality available for users of the popular Nokia 6600, Nokia 6620, Nokia 6630, Nokia 6670 and Nokia 7610 mobile phones.

Nokia 6260 nämns inte, även om den som jag förstått det ska köra series 60. Däremot nämns en modell vid namn 6620, som jag aldrig hört talas om eller kan finna på Nokias sajt.

Kan det vara så att det har råkat röra ihop siffrorna i "6260" till "6620" när de skrev pressmeddelandet?

/.scooter - som fortfarande är småsugen på 6260, även om den är stor och plastig...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-05 15:21

6260 har redan stöd för PTT från början, så den behöver inget extra program.

6620 är en USA-anpassad 6600 som inte finns i europa.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-12 13:55

Var hittar man programmet? På nokias hemsida står det att det finns på operatörens hemsida men jag hittar inget på telias sida.

Hur funkar det här PTT egentligen? Och vilken räckvidd har det?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-13 01:58

Programmet ska släppas för distribution från operatörerna gratis. Dv.s gratis för operatörerna, men de kan välja att ta betalt från användaren. Det har nog inte börjat levereras än.

PTT använder mobilnätet fast utan att genomföra ett vanligt samtal typ. Det har samma räckvidd som mobilsamtal så vitt jag förstår.

Ursprungligen av JonesH:

PTT använder mobilnätet fast utan att genomföra ett vanligt samtal typ. Det har samma räckvidd som mobilsamtal så vitt jag förstår.

Njae - det köper jag inte...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-13 13:48

som jag har fattat det går det genom gprs-nätet så man betalar för mängden data man tar emot/skickar. men är inte säker

  • Oregistrerad
  • 2004-11-13 22:36
Ursprungligen av xtimmyx:

som jag har fattat det går det genom gprs-nätet så man betalar för mängden data man tar emot/skickar. men är inte säker

Det var det jag menade. Inte genom vanliga mobilnätet. Sorry

  • Oregistrerad
  • 2004-11-13 17:36

Nu har jag ingen erfarenhet av Nokias egna ptt-funktion, men givetvis fungerar det med gprs. Jag använder fenomenala Agile Messenger för IM på min N-Gage QD, och det programmet har ptt inbyggt.

1
Bevaka tråden