Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med min TFT

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte riktigt om denna fråga passar in bland tillbehören, kanske rentav inte passar alls i forumet. But I give it a shot!

Jag är stolt ägare av en Viewsonic VP171B (B som i Black) tft monitor. Men nu vill den strula. När jag startar skärmen med ON-knappen på framsidan så startar den som vanligt i max 2 sek. Sen går den till svartläge igen, trots den lampan lyser grön. Normalt när den inte får signal så står det No Signal + att ON-lampan blir Orange.

Har testat skärmen med olika kablar. Både DVI och Analog (kör dvi normalt till mitt grafikkort som är ett Radeon 9800 Pro. Även testat andra grafik kort. (nvidiagf4 ti4200) Men problemet kvar står. Även testat att köra skärmen i annat el eluttag, men problemet kvarstår.

Filmade lite med min digital kamera. Kanske beskriver problemet bättre än vad mina ord gör. Den kan laddas hem på följande adress: http://www.blodsugare.se/tmp/tft.avi - Filen vägen in på drygt 1,3 MB. Ingen modemvarning här inte.

Hoppas någon kan hjälpa mig. Har som sagt Tre års på platsen garanti. Men det är så seeeeegt och vara utan TFT då min CRT endast klarar 60hz i 1280x1024.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-11 23:20

säker på att inte upplösningen eller uppdateringsfrekvensen är inställda på nåt otillåtet värde?
har du provar skärmen på någon annan dator?

Ursprungligen av Mr.Kongo:

säker på att inte upplösningen eller uppdateringsfrekvensen är inställda på nåt otillåtet värde?
har du provar skärmen på någon annan dator?

testat den i tre maskiner.

Reklamerar skiten!

1
Bevaka tråden