Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Premiär för nya Machuset i Borås

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

<p align="left"><i>FOTO: Mats Björnström</i></p>

Apple-återförsäljaren MacHuset invigde idag deras nya Apple Pro-store butik på Linnégatan i centrala Borås tillsammans med Apples Nordiska VD Oscar Bjers.

Janne Olausson: Butiken följer traditionell AppleCenter-standard och är ritad av David Bailey på Apple som ansvarar för butiksdesignen. Vi följer "handboken" så att säga. Butiksytan blir 106m2 med vita väggar och trägolv. Vi kommer ha en takmonterad projektor som visar filmer och demonstrationer. Det kommer finnas möjlighet för mindre butiksseminarier också.

"Alla viktiga saker på ett ställe" - kommenterade någon. MacHuset ligger nämligen dörr i dörr med Systembolaget!

Nästan hela Apples produktlinje fanns på plats, bland annat eMac och nya iMac G5

Oscar Bjers var ivrig att klippa bandet trots att hösten 2004 präglats av återkommande Apple Center invigningar.

iPod och iPod Mini fanns redo att testa på plats och inom kort kommer julleveranserna så att Boråstrakten kan inhandla årets julklapp.

99mac-veteranen Olle "olle@mac" Jonsson som nyss flyttat hit till Borås var nöjd med den fräscha butiken

På plats var också 99mac-medlemmen David Molarin som tidigare bodde i Stockholm men flyttat hem till Borås och lugnet.

Powerbook och G5 i proffs-sektionen. Ingen 30" skärm ännu dock.

MacHusets grundare Per-Åke Claesson häller upp (mycket god!) skumpa åt besökarna.

Oscar Bjers tog en chans att diskutera nya butiken med likasinnade.

Imorgon bitti är det dags att slå upp dörrarna på riktigt.

Tidigare artiklar:
99mac intervjuar Janne Olausson inför premiären
99mac besöker MacHuset två dagar före premiären

Text och foto: Mats Björnström

  • Oregistrerad
  • 2004-11-12 08:10

Synd att man inte kunde vara där igår....

Kommer och kollar idag istället!!

Det var kanon! Jättefin butik, perfekt stämning och trevliga människor. Spännande också att träffa ,några av de man ser här på forumet dagligen, IRL!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-12 08:31

Hoppas att Oscar Bjers snart måste åka till Sundsvall och dricka skumpa. Stackarn!
Fortsätter Apple att öka i Sverige är han snart alkoliserad.

iTomas

  • Medlem
  • Slussfors
  • 2004-11-12 10:35

Jag hann bara vara där i 10 min men butiken såg väldigt trevlig ut. Förhoppningsvis hinner jag svänga förbi till ett av seminarierna idag.

Frågan som alla ställer sig: använder Olle alltid luvtröjor?

Dricker Fantomen mjölk? Har Oscar kavaj till jeans? Kul för Apple med butiker i en sådan rask takt!

Ursprungligen av Christian Åhs:

Frågan som alla ställer sig: använder Olle alltid luvtröjor?

Ren tillfällighet... kvällen var trevlig, synd att det blev Ramlösa för min del - skulle köra bil senare. Påminner lite om när MacForum hade sin smygpremiär, dvs. lite lite prylar i hyllorna men det kommer nog bli bättre. Avsaknaden av iMac 20" var lite synd. Upplevde lokalytan till 60-70% större än den som MacForum driver.

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-11-12 22:36

Kul att vara där. Kul att det äntligen finns en Mac-butik i Borås. Kul att flera 99-macare var där även om jag inte insåg det förrän jag kikade in här...

Ursprungligen av Anna E:

Kul att vara där. Kul att det äntligen finns en Mac-butik i Borås. Kul att flera 99-macare var där även om jag inte insåg det förrän jag kikade in här...

Det var trevligt att det kom så mycket folk. Och jag hälsade också på rätt många från 99mac, de flesta kände jag igen, men det var några som kände igen mig, och jag kunde inte för mitt liv fatta hur. "Tjena, Mattias från MacHuset, välkommen hit" "Ja ja, dig känner man ju igen."

Va?

1
Bevaka tråden