Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med uppgradering 0,5 Mbit till 8 Mbit Zyxel 650 HW

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2004-11-11 10:38

Har uppgraderat mitt Telia adsl abonemang från 0,5 till 8 och helt plötsligt får jag ingen kontakt med internet. Det interna nätverket fungerar. Telia hävdar att de har signal till vårt jack.

Jag har ett Zyxel 650 HW-31 modem/router. Jag har inte gjort någon annan förändring i inställningar etc.

Någon som har några tips?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-11 22:15
Ursprungligen av Pellekj:

Har uppgraderat mitt Telia adsl abonemang från 0,5 till 8 och helt plötsligt får jag ingen kontakt med internet. Det interna nätverket fungerar. Telia hävdar att de har signal till vårt jack.

Jag har ett Zyxel 650 HW-31 modem/router. Jag har inte gjort någon annan förändring i inställningar etc.

Någon som har några tips?

Jag hade samma problem med mitt Nokia-modem när jag uppgraderade från 0,5 till 8. Jag fick starta om modemet och logga in på Telia på nytt en gång i halvtimmen...

Jag gick genast och köpte ett Dlink DSL 300T modem (375:- + moms på Dustin). Det funkar klockrent.
Kolla specarna på ditt modem om det kan hantera 8 Mbit eller om det finns en uppgradering så det gör det. Finns inte det blir det nog att bita i det sura äpplet...
/U

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2004-11-11 22:32

Det fungerar!

Uppgradering av firmware och nollställning av modemet.

Glädjen är STOR

1
Bevaka tråden