Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbsajten Spray och Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En tjejkompis försökte komma åt sin mejl på Spray från min Mac. Det sket sig, allt såg bara konstigt och tomt ut. Det funkade varken med Safari eller IE. Är det helt enkelt så att Sprays sidor inte fungerar på Mac? Va kasst i så fall.

//S.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-11-10 13:49

Prova i Firefox. Går det inte då heller verkar det svårt.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-11-10 15:36

Jag kör Spray och Firefox. Safari fungerar ej

Har mailat Spray ang bekymmer. Blir bara goddag yxskaft svar. Någon gång svamlade de om Netscape. Det fungerade inte alls.

/Fred

När jag såg ditt inlägg tänkte jag att det kanske var dags att kolla min spray-mail, var väl ett halvår sen sist...
Går till www.spray.se, in med namn och lösen i rutan till vänster och väljer Mail i pop-upmenyn för vad man vill logga in till. Klickar Logga in. Kommer till en sida med någon fånig reklam och två knappar längst upp. Klickar Ta mig till min inbox (eller något liknande) och kommer till mailsidan. Klickar på inboxen och markera spammet som samlar damm där. Klickar på Radera-knappen och ett javascript frågar om jag är säker på att jag vill radera meddelandena. OK, och de är borta. Klickar på Logga ut.
Allt fungerade utmärkt såvitt jag kunde se. (Safari/10.3.6)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-10 16:40

Min Safari fungerar bra med Spray.
Du kan tömma cache. Gå till meny Safari uppe och välj Töm cache..

OK... får testa. Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-12-27 22:09

Upptäckte av en slump att Spray tillåter att man kollar mejlen med mejlprogramet nu för tiden. Smidigt värre!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-12-27 22:39

Idagsläget verkar det som att Spray har ryckt upp sig ang. Safari. Jag kör 10.3.7. Verkar fungera.

Tidigare har Firefox fungerat. Jag har också mailat dem ang MAC. Goddag yxskaft och svammel om Netscape fick jag också som svar.

/Fred

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-12-28 11:21

Vänta tills ni ska börja svara på mailen på Sprays webmail. Det funkar knappt att skriva med html-inställningarna som är default och står det något annat än bara mailadressen i adressfältet (t ex "förnamn efternamn") så funkar det inte alls...

Eller gjorde i 10.3.6 el vad jag nu använde där senast. Tom Hotmail fungerar bättre med Safari och Mac.

1
Bevaka tråden