Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalmar

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sydöstra distriktet består av Västervik, Oskarshamn, Kalmar, Karlskrona, Ronneby, Växjö med omnejd.

Ska försöka fixa det senare idag!

(kräver lite jobb - måste skapa en separat användargrupp med speciella rättigheter, definiera dig som gruppledare och skapa ett nytt forum)

Välkomna till ett nytt forum för oss som bor i den sydostliga regionen: Småland, Öland och Blekinge!

Ursprungligen av MacMagnus:

Välkomna till ett nytt forum för oss som bor i den sydostliga regionen: Småland, Öland och Blekinge!

Som snart kommer att öppna...

Hallå alla !

Tjenna en Kalmarrit här som är nybliven 99mac användare. Ser fram imot att se ett sydiskt forum
Ha de !

Ursprungligen av DanneMannen:

Tjenna en Kalmarrit här som är nybliven 99mac användare. Ser fram imot att se ett sydiskt forum
Ha de !

Kul att höra av dig DanneMannen! Jag har legat lite lågt så att Björnström skall hinna fixa till ett nytt forum för oss, men det verkar ta tid.
/Magnus

Hmmm ?

Ursprungligen av MacMagnus:

Kul att höra av dig DanneMannen! Jag har legat lite lågt så att Björnström skall hinna fixa till ett nytt forum för oss, men det verkar ta tid.
/Magnus

Varför denna tidsfrist tro ???? Är Tokholmare ineffektiva ????
Skämt å sido, det vore gutt med ett forum för oss sydlänningar att sammlas å tjöta lite på.
Vad syslar du med för övrigt ???
Håller du till i Kalmar ?

Ha det...

PS. Min freakin ibook 12" ger mig brännskador i knät när jag ligger å slö surfar i soffan. finns det hjälp mot värmen tro ???

Du kan höra mig i Kanon FM i morgon på 98,6 MHz, mellan kl 13-16.
mejla mig gärna magnus@mac.tty0.org

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-22 20:26

Född kalmarbo men bor i växjö... så man är ju fortfarande smålänning.

Trevligt med ett "eget" forum för oss.

Ursprungligen av lionfromzion:

Född kalmarbo men bor i växjö... så man är ju fortfarande smålänning.

Trevligt med ett "eget" forum för oss.

Välkommen, jo det är tanken att vi i ska ha ett eget forum... Det är verkar inte vara riggat ännu i servern tyvärr, men det går ju såhär också tills vidare!
/Magnus

Ligger inte Kanon FM ut på flyget i Kalmar ??? Hnn jobbar nämligen på Office Data ute på flyget.... Vad kör du för Mac maskin/er då ? Själv kör man vad som erbjuds

Jupp det e gött med ett "eget" forum..

Funderar på att köpa ny iMac men väntar nog ett tag på nästa update så man slipper alla barn sjukdoma + att grafikkortet suger, eller köper jagt ny iMac när den kommer.

Har ni några inköps planer på G ?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-22 20:54

En ny iMac vore inte fel, 20" med BT då... tyvärr räcker inte pengarna csn lånar ut.
Ska lägga pengar på ett körtkort tror jag... är dax nu efter ett par års velande.

Har precis införskaffat en orginalutrustad B/W som körs som router/brandvägg

P4 Kalmar ligger vid flyget! Vi kör från Teleskolan, där jag för övrigt har jobbat i 25 år...
Gå in på min publika profil så får du se lite av vad jag använder! Saknar pengar till ny G5:a

Aha ofan kör man radio därifrån....
Hmm är du intresserad av G5:an ! Vem e inte det...
Har faktiskt funderat på att skaffa en själv. Köper ju billigt genom jobbet i och med att vi är Apple Åf och service aktoriserade.

men nya iMac:en ligger bättre i pris...

Yepp, så är det!
Fint med en direktkontakt in i Office, men å andra sidan känner jag Uffe Hedin sedan gammalt.
Jag får nog nöja mig med min maskinpark så länge. Tycker däemot att det skulle göra sig bättre med en Mac i radiostudion i stället!

Senast redigerat 2004-09-23 09:59

Ofasen så du och uffe går way back....
Klart ni ska ha Mac på radion det går väll att ordna eller ???

Det beror på - det är nog ingen av styrelsen prioriterad fråga, men en sponsor kan ju ändra på det!
Själv tar jag alltid med iMacen till studion och kör från den (med iTunes) varje torsdag!

Hehe gutt ju. Sponsring enligt ULF har nog ingen exictens såvitt jag vet
Annars hade det ju varigt ett trevligt allternativ...

Martin, hur går det med att skapa det nya forumet för sydost

  • Oregistrerad
  • 2004-10-17 22:33

yey! ett kalmarforum. coolt. har bott i kalmar hela mitt liv tills jag flyttade till sthlm 2000. gooo kalma´.

gah. när kommer vårt riktiga forum!
lionfromzion och jag hade en liten, inofficiell, men trevlig macpub för en vecka sen. tokigt skoj. det ni.

vi blev lite sugna på en lite mer seriös macpub framöver. så folk i växjö och runt omkring håll ögonen öppna!

Skoj att så många hittar hit, det finnas definitivt ett behov av ett "riktigt" forun för oss som på något sätt har anknytning till regionen... Ett effektivt sätt att visa på det är att skriva här tillsvidare!

Kul ainekset att du, och lionfromzion, har dragit igång i Växjö håll oss andra underrättade framöver! På sikt hoppas jag att fler orter i regionen kommer igång med aktiviteter. Kom gärna med förslag!

Instämmer med er guys. Ett kalmar län forum behövs verkligen. Jag bor själv i Västervik.

Trevligt med ett lokalt forum. Jag trodde inte att det fanns så många kalmariter på 99mac. Helt klart en överraskning!

Kanske en iWardriving kväll i Kalmar vore nått? Han (eller hon) som hittar flest access punkter blir bjuden på middag av oss andra.

Måste först bara köpa mig en ibook.

Senast redigerat 2004-10-24 16:46

Hej blodsugare & bobbanbobbelito!

Vi ligger på hårt för att bryta oss ut och bilda ett eget forum i sydost.
bobbanbobbelito, jag vill passa på att påminna om att gå in på http://mac.tty0.org/mug/

Ursprungligen av MacMagnus:

Hej blodsugare & bobbanbobbelito!

Vi ligger på hårt för att bryta oss ut och bilda ett eget forum i sydost.
bobbanbobbelito, jag vill passa på att påminna om att gå in på http://mac.tty0.org/mug/

Absolut. Jag är dock ingen mac användare än. Men det kommer när jag hört om det finns problem med nya ibooken 12".

Föressten. kan man någonstans i Kalmar län "känna" på OS X eller ännu hellre en ibook med operativ systemet? Vore väldigt tacksam om någon kunde informera mig om detta.

N måste jag jobba. Näst sisa dagen på arbetet.

Ursprungligen av blodsugare:

Absolut. Jag är dock ingen mac användare än. Men det kommer när jag hört om det finns problem med nya ibooken 12".

Föressten. kan man någonstans i Kalmar län "känna" på OS X eller ännu hellre en ibook med operativ systemet? Vore väldigt tacksam om någon kunde informera mig om detta.

N måste jag jobba. Näst sisa dagen på arbetet.

Finns det ingen återförsäljare i Västervik???

Ursprungligen av MacMagnus:

Finns det ingen återförsäljare i Västervik???

Nix. Inte vad jag kan hitta. Vet att on off hade någon mac hemma för flera år sedan dock. ska till macotket i morgon o känna på en. Hoppas dom har något demo X.

Tjoho, nu är det uppe iaf

Bevaka tråden