Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverksskrivare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-06-16 16:08

Jag försöker ansluta till en nätverksskrivare, HP laserjet 5000. Det fungerar utmärkt under OS 9, men under OS X så fungerar det inte alls. Print Center ger ett felmeddelande och vägrar under Apple-Talk...

Vad göra?

Vi har en HP 2100TN på kontoret, och under OS X så funkar det bäst att skriva ut till den via TCP/IP, istället för AppleTalk. Välj "lägg till ny skrivare" i printcenter, skriv in IP-adressen till er HP-skrivare och välj rätt printer-description-fil för er skrivare.
Värt att testa i alla fall

[ 16 Juni 2002, 22:25: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

Värt att kolla är att det finns ett IP-nummer satt på skrivaren innan du försöker. Annars kan det bli lite svårt

  • Medlem
  • 2002-06-17 00:00

Det jag tycker är konstigt är att det "bara funkade" under OS 9, men inte under OS X. Stöder inte OS X Apple Talk fullt ut? Under Apple Talk kan man väl inte ställa in något IP-nummer? Jag får kolla om det funkar att installera den som LPR(?) med DNS-nummer...

Vet inte om Appletalk i OS X är speciellt tillförlitligt. Jag har varit med om att det strulat just vid utskrifter så säkrast är nog att sätta ett IP-nummer på skrivaren och skriva ut via LPR från OS X. Du får nog sätta IP-nummret på skrivaren. De flesta skrivare brukar ha en display där man kan göra sånt.

1
Bevaka tråden