Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Supportärende - problemet löst

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har tagit fram ett system som kan markera en support-tråd löst. På så sätt skulle man kunna ha ett supportforum där man postar akuta supportfrågor. Den som skapat tråden har möjlighet att säga "tack - mitt problem är löst" och därmed markeras tråden som avklarad.

Frågan är hur detta ska hanteras, ska man ha ett forum där alla akuta supportfrågor samlas? Tanken är ju inte att ALLA diskussioner ska hamna där, gränsen för dras vid problemlösningar av akut karaktär.

Frågan "Vilken bildskärm ska jag köpa" ska inte hamna i forumet.

Hmm... är det bättre att ha supportdiskussioner för sig eller i respektive forum? Jag lutar åt att det är bättre att låta det vara i respektive forum...

Ok - då kommer det antagligen ta längre tid att se vilka trådar som är renodlade support-trådar och vi måste även erbjuda "problemet löst" funktionen i alla forum. Undrar hur det kommer fungera?

Ursprungligen av Björnström:

Ok - då kommer det antagligen ta längre tid att se vilka trådar som är renodlade support-trådar och vi måste även erbjuda "problemet löst" funktionen i alla forum. Undrar hur det kommer fungera?

Jo, det är sant, det är ett problem. Men väldigt många av dagens trådar är ju just support-trådar, så det skulle bli väldigt många trådar i det nya supportforumet.

Skulle man inte kunna ge den som startade tråden rättigheter att också stänga den?

Jo, men frågan är om det är lösningen? Vad ger det för sidoeffekter?

Fördelen med att samla dom skulle vara att man snabbt ser vad som inte är löst ännu (och kanske kan sortera bort det som är löst på ett enkelt sätt).

Vi kommer snart ha en webbutik kopplad till 99mac. Teoretiskt sett skulle det vara möjligt att låta den som fått sitt problem löst skicka ett elektroniskt tack-kort med ett värde på 50-500kr som kan användas i butiken.

Ursprungligen av Björnström:

Vi kommer snart ha en webbutik kopplad till 99mac. Teoretiskt sett skulle det vara möjligt att låta den som fått sitt problem löst skicka ett elektroniskt tack-kort med ett värde på 50-500kr som kan användas i butiken.

Yes, nu har jag min chans att bli rik!

Idéen är bra!
Risken finns att det blir en massa postningar "jag har också detta problem" eller "Jag har detta liknande problem bla bla"... alltså en massa skräp inlägg.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Idéen är bra!
Risken finns att det blir en massa postningar "jag har också detta problem" eller "Jag har detta liknande problem bla bla"... alltså en massa skräp inlägg.

Det är därför vi har moderatorer

1
Bevaka tråden