Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var anmäla troll, abuse mm?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-06 10:52

Just nu var det denna tråd

http://99mac.se/forum/showthread.php?p=446322#post446322

jag tänkte på, men det kan vara bra att ha en "anmäl"-knapp nånstans. Eller hur ska man göra?

Ovanstående har bått vägs ände, och har inte mycket med DN att göra längre.

Skicka ett PM till en Adminstratör..

Abuse-funktionen verkar ha försvunnit i och med verson 5.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-06 13:00

Ja, jag erkänner, jag trivs mycket bättre med Mac än med PC, jag trivs bättre här på 99Mac än på andra forum, jag känner mer gemensamma värderingar med Steve Jobs framför Bill Gates och Ballmer, jag trivs bättre med mångfald (flera konkurrerande OS) framför enfald (enbart windows), jag värderar användarupplevelse (subjektiv) framför teknisk (hård, kanske objektiv) prestanda och inköpsprisjämförelser.

Jag uppskattar forum där medlemmarna hjälper varandra i en gemytlig stämning framför forum som går ut på att in i oändligheten diskutera vilken plattform som är bäst.

Är det sektvarning på mig? Har jag fel?

Jag vet inte vad som hänt men jag tycker stämningen på 99Mac har sjunkit dramatiskt de senaste dagarna. Frågan är hur vi gör något åt detta? Jag är i alla fall mycket besviken på de här i forumet som jag uppfattar att de enbart vill provocera? Jag ber er om ni läser det här, snälla, vi är inte intresserade av att bråka. Tanken med 99Mac som jag tolkat den är just 99% mac och sedan får det vara bra med det.

Låt oss leva i vår drömvärld om det är så ni ser det.

Ursprungligen av hekr:

Jag vet inte vad som hänt men jag tycker stämningen på 99Mac har sjunkit dramatiskt de senaste dagarna. Frågan är hur vi gör något åt detta? Jag är i alla fall mycket besviken på de här i forumet som jag uppfattar att de enbart vill provocera? Jag ber er om ni läser det här, snälla, vi är inte intresserade av att bråka. Tanken med 99Mac som jag tolkat den är just 99% mac och sedan får det vara bra med det.

Låt oss leva i vår drömvärld om det är så ni ser det.

Det kommer hit folk som vill provocera och bråka med regelbundna mellanrum och när dom straffat ut sig själva så försvinner dom. Det blir ungefär som att en AIK:are ställer sig på Djurgårdsläktaren och skriker, det varar inte så länge

Vi använder både FreeBSD, Linux, Windows XP, Windows 2000, Mac OS X, Mac OS X Server. Hårdvara ifrån Apple, Dell, HP och IBM - jag kan se skillnader och fördelar med att använda olika lösningar men det innebär inte att jag försöker envist övertala eller provocera andra medlemmar för att visa att jag har rätt.

Att försöka provocera fram reaktioner som polariserar medlemmarna kan säkert vara jättekul för den som sitter hemma i datorhörnan med några folköl men skapar problem för oss som lägger hela vår tid och själ i detta forum.

Internetforum har den egenskapen att även minsta gemensamma nämnare kan synas och höras. Det är en oerhörd styrka och en frihet under ansvar.

  • Medlem
  • 2004-11-06 13:07

Snälla, ta den diskussionen i nån tråd som handlar om det du skriver om. Jag var mest nyfiken på hur man anmäler inlägg eller trådar som på ett eller annat sätt ballar ur.

(Den här tråden ligger i "Feedback".)

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-11-08 16:24

Rapportera funktionen är borttagen på grund av att det blev för många "false positives". Folk som, trots den stora röda varningstexten försökte skriva inlägg den vägen. Det var ungefär 5% av alla meddelanden var riktiga rapporterade inlägg.

  • Medlem
  • 2004-11-08 16:42

Då misstänker jag att funktionen var dåligt formgiven. Om knappen är tillräckligt tydlig och sitter på ett tillräckligt avvikande ställe tar man inte fel. Annars skulle man kunna ha en abuse-mailadress som admin och forumvärdar tog del av. I tredje hand borde det kunna stå vem man ska kontakta i resp forum i botten eller på nåt annat tydligt ställe. Nu får man ju gissa vem man ska ta upp problem med.

1
Bevaka tråden