Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vågar jag beställa Powerbook nu?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är på väg att byta upp min iBook G4 till en PB12", men vill inte göra bort mej precis innan en uppdatering. När tror ni att vi kan förvänta oss nästa uppdatering och vad kommer vi se då? Prissänkning? G5? osv...

Är det realistiskt att hoppas på att nästa PB blir en G5?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 14:38

Finns redan trådar med just denna frågeställningen, kolla runt lite så hittar du.

Kan dock säga att vad folk tror ska komma är mkt splittrat, några tror på G5, andra på bara speedbump och prissänkning, och ytterliggare andra tror på dualcore G4. De finns även dom som tror att 12"aren kommer att bli 13" widescreen (vilket jag kommer köpa om det kommer en sådan), som sagt, många tror olika..

Beställer du nu och de kommer en ny dator under din beställnings period så uåågraderas din beställning kostnadsfritt till det nyare som matchar din beställning.

Det hände iaf mig förra året då de kom nya powerbooks!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 21:41

Då du redan har en hyffsat ny iBook så är det nog lite onödigt att köpa en PB i detta läge.
Om du kan leva med din iBook tills det kommer nya updaterade PB:s så kommer du nog bli nöjdare i slutändan.

Jag tror det som sagt inte, och är mycket glad för min 15" som damp ner idag. När de nya presenteras kommer det vara ett par månader innan de finns tillgängliga, och sen får man vänta i kö med en miljard andra som också vill ha, så inom ett halvår får man säkert ingen ny ändå. Sen har ju alla återförsäljare powerbook i lager, och det tyder ju också på att det inte är på gång än på ett tag...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 23:03

Jag går i precis samma tankar som du, att byta min iBook G4 mot en pb 12". Just nu känns det dock som att pb 12" inte är så prisvärd mot en iBook och prestanda vinsten låg. Jag tror att jag ska vänta tills nästa Rev av pb och Tiger.

// Erik

Byta en iBook G4 mot en PB12? Absolut inte! Jag har en PB12 1GHz, och det är inget fartmonster precis... Vad är det du saknar i din iBook undrar jag då. Skriv det så blir det lättare att rekommendera dig en lösning. För vad är skillnaderna egentligen? Jo, liiiiite snabbare kanske. Men batteriet varar ju å andra sidan nån timma längre på din iBook. Vad finns då kvar? Hmm, jo att iBooken bara kan spegla inbyggda skärmen på en extern, men det är ju lätt avhjälpt med hjälp av ett fungerande hack.
Skriv och berätta vad du hoppas på med ett byte! Utan att veta mer så råder jag dig att köpa max internminne i iBooken och vänta på nya PowerBooken. Var beredd på att du inte har den i knät förrän i april-maj nån gång för övrigt.

Min storasyster kommer att ta över min iBook och jag ska ha en ny... Är inte missnöjd med min iBook på något sätt, jag ÄLSKAR den! Däremot så pendlar jag ungefär 5 timmar/dag vilket gör 14"aren lite klumpig faktiskt. Många vänner har 12" PB och den är smidigare på buss/tåg.

Jag sysslar mest med foto och det jag behöver mest är mobilitet och gärna att kunna koppla in en sjysst DVI-skärm externt. Vore dessutom smidigt med en Avid-godkänd dator då brorsan kan låna den lite om det krisar... Det känns dumt att bara köpa en ny iBook när jag ändå har råd med en PowerBook. Som sagt är det inte pengarna som är problemet utan vill inte göra bort mej innan en speedbump

Jag beställde en för ett tag sedan, jag säger som andra sa till mig behöver man en dator idag så ska man ha den idag...det är omöjligt att hänga med!

1
Bevaka tråden