Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kan tänkas komma i januari?

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad kan Apple släppa i januari?

Nya versioner av program kan tänkas men vilken hård julklapp kommer S. Jobs att plocka fram?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-11-05 09:48

Jag hoppas på en uppdaterad variant på AirPort Express, som gör det möjligt att föra över/strömma bilder och eventuellt även filmer från Macen till TV:n.

Jag hoppas väldigt, väldigt, väldigt mycket på en speed bump + prissänkning på hela pb-linjen - jag tänker handla så fort detta händer!

imac g5 rev b

Ursprungligen av Macus:

Jag hoppas på en uppdaterad variant på AirPort Express, som gör det möjligt att föra över/strömma bilder och eventuellt även filmer från Macen till TV:n.

Tror snarare att Airport Express behålls som den är (den ska mest vara portabel) medan det kommer nya, vanliga Airport basstationer med dessa funktioner.

Om jag inte kommer ihåg fel så har det varit iMac som gällt de senaste åren.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-05 15:20

Koppla extern HD till Airport Express!

Om Airport Express ska uppdateras ska det vara för att göra det möjligt att ha en hårddisk kopplad till den. Har aldrig förstått varför de gjorde det till en printserver. Det finns väl ingen som vill ha en skrivare brevid stereon, eller?:confused:
Inte jag i alla fall. Låt de vanliga basstationerna ha printserverfunktionalitet, och gör det möjligt att koppla en extern hårddisk till APEx.

Tänk i stället att kunna ställa en snygg hårddisk brevid stereon i vardagsrummet som är kopplad till APEx som är kopplad till stereon. All din musik på hårddisken vid stereon!

Har min framtida (beställda) AE bredvid skrivaren, sen sladd till stereon som är vid andra sidan av rummet. Anledningen är helt enkelt att jag vill kunna skriva ut och spela musik vart jag än är, och vilken dator jag än använder. Sen att jag fortfarande måste dra 10m sladd till stereon, so what? Så ja, folk vill ha skrivaren inkopplad. Åtminstone jag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-05 16:31
Ursprungligen av Leftrustle:

Har min framtida (beställda) AE bredvid skrivaren, sen sladd till stereon som är vid andra sidan av rummet. Anledningen är helt enkelt att jag vill kunna skriva ut och spela musik vart jag än är, och vilken dator jag än använder. Sen att jag fortfarande måste dra 10m sladd till stereon, so what? Så ja, folk vill ha skrivaren inkopplad. Åtminstone jag.

Klart att skrivaren ska vara inkopplad om man vill, det har jag aldrig ifrågasatt. Tycker bara det är en udda kombination med Audio/Printserver, eller hur? Och 10 m sladd är just vad jag vill slippa dra... Det är delvis därför det är trådlöst;). Dessutom börjar min interna hårddisk bli full med musik (och foton) varför en extern hårddisk skulle sitta finare för mig än en printer i AEx.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-05 17:24

Jag hoppas innerligen på att det kommer G5 Power Books, min nuvarande G4 ti har ena gångjärnet gått av på så den är på upphällningen.

Jag vill ju inte köpa en ny G4 PB bara för att efter två månader få se Apple lansera G5:or, den som väntar får väl se.

Janne

-----------------------
Janne Suhr
Color Consult AB
Stockholm
http://www.colorconsult.se

Ursprungligen av waehlby:

Klart att skrivaren ska vara inkopplad om man vill, det har jag aldrig ifrågasatt. Tycker bara det är en udda kombination med Audio/Printserver, eller hur? Och 10 m sladd är just vad jag vill slippa dra... Det är delvis därför det är trådlöst;). Dessutom börjar min interna hårddisk bli full med musik (och foton) varför en extern hårddisk skulle sitta finare för mig än en printer i AEx.

Nja, för mig är det viktiga att man inte behöver koppla in en sladd, eller flytta en sladd mellan två datorer. Då skrivare och stereo är något jag vill komma åt från alla datorer, utan att sätta i/ta ur sladd så är det en genialisk kombination. Hellre det än att tvingas köpa två AE:s...

Men de får gärna stoppa in funktionen för hårddisk också, givetvis

  • Oregistrerad
  • 2004-11-07 16:29

iLife ´05J

Jag tror att dom kommer att släppa iLife ´05

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-05 15:43

Hoppas på detta:

• Ny iPod med inspelning samt synkning med digitalkamera.
• Upphottad Powerbook G4 eller ny PB G5 med en massa lull-lull och godis.
• Ny eMac med plattskärm, eventuellt en bantad iMac G5 med mindre skärm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-05 18:13

Jag hoppas på en uppdaterad iPod mini (bättre batteritid, större hårddisk och varför inte färgskärm för att kunna se skivomslag)

Jag hoppas att de gör iPod Photo rätt, dvs usb-ingång för direkttömning och iPhoto-synkning. Sen får de gärna ha inspelning som standard. iPod Photo måste vara de senaste årens värsta antiklimax. Sjukt halvfärdig produkt. (jag bitter?)

Ursprungligen av Patrik Hamberg:

Jag hoppas att de gör iPod Photo rätt, dvs usb-ingång för direkttömning och iPhoto-synkning. Sen får de gärna ha inspelning som standard. iPod Photo måste vara de senaste årens värsta antiklimax. Sjukt halvfärdig produkt. (jag bitter?)

Jag tror inte iPod Photo uppdateras på så kort tid, ett halvår tar det *minst*. Och ja, den är halvfärdig som fototillbehör, men som en fräckare vanlig iPod är den grym (ännu mera utrymme, färgskärm, bättre batteritid, visa albumomslag mm).

Att det kommer en ny imac G5 är väl inte troligt, en ny ipod photo kommer troligtvis inte heller (att kunna föra över bilder till ipod photo, är inte det en mjukvaru grej?)

Airport express med video (vore trevligt)

Jag skulle gärna se en ipod med wifi, eller liknande sak som man kan använda tillsammans med airport express.

Jag tror att detta kommer men jag tror inte marknaden riktigt än är mogen.

En variant på ett Apple media center, som tar detta ett steg längre.

Jag tror på följande.

Powerbook G5
eMac G5

Varför: Powerbookens tid för G5 är kommen. Man har sett stora förflyttningar av eMac:en likadant hände när man ställde om iMac:en från G4 till G5. IBM har också medelat att man ska kraftigt öka antalet tillverkade G5:or under december månad.

Ursprungligen av Michael Larsson:

Varför: Powerbookens tid för G5 är kommen.

Tror du verkligen de har löst alla problem med värmeutvecklingen redan? Jag skulle snarare tro att den där dualcore G4:an kommer och PowerBook G5 kommer ytterliggare ett halvår senare.

känns som dagen då apple lanserar powerbook G5 kommer skapa hysteri. Hur många är det inte egentligen som går och håller på sig med att köpa nytt?

Ursprungligen av anders gbg:

känns som dagen då apple lanserar powerbook G5 kommer skapa hysteri. Hur många är det inte egentligen som går och håller på sig med att köpa nytt?

tja alla imac g4 ägare gick och väntade på g5 så när den nu kommit så är det väl bara powerbook g4 ägarna som håller på uppgraderingarna?

wwdc 2005

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-07 18:32
Ursprungligen av anders gbg:

känns som dagen då apple lanserar powerbook G5 kommer skapa hysteri. Hur många är det inte egentligen som går och håller på sig med att köpa nytt?

Bara jag vet 6 stycken som sitter på gamla Powerbook G4 häckar som bara väntar på något riktigt nytt bärbart från Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-07 22:00

För att avsluta eller i alla fall tillägga en sakt till diskussionen om APx. Vore inte en lösning att göra om den enligt följande:

-Firewire OCH USB (Bandbredden är inte relevant om man bara ska tuffa mp3:or till stereon (mini SAN))
-Omkopplingsbar WAN/LAN-port. Mjukvara eller hårdvarara spelar ingen roll.
-Möjlighet att få dhcp-adress över WLAN. Vore sjukt praktiskt!!

en flashkort läsare till ipod photo med en extremt låg prislapp! Annars är jag nog rädd för att folk inte kommer att välja ipod photo framför "vanliga" billiga ipod

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-11-12 14:53

G5 Powerbook med 13" wide skärm och en G4 Ibook med 10,6" wide skärm. Så det e wide över hela linjen.

Ursprungligen av Adl:

G5 Powerbook med 13" wide skärm och en G4 Ibook med 10,6" wide skärm. Så det e wide över hela linjen.

14" iBook är inte wide screen...

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-11-18 13:52
Ursprungligen av mrubenson:

14" iBook är inte wide screen...

Och 13" wide istället för 14" på iBook

Ursprungligen av Leftrustle:

Verkar ju sant och helt klart något jag hoppas på. Har inte pengar att lägga på en iPod, men en liten flashplayer vore ju klart överkomligt.

Jag vill ha nya modeller av PowerMac G5 å byter ut 2.0an och 2.5an..
Jag ska köpa mig en G5:a så jag önskar bara detta

Bevaka tråden