Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt kunskapsprov: iMac

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad kan du om iMac egentligen? Vi har tagit fram ett nytt kunskapsprov där du får visa vad du går för.

iMac lanserades 1998 och våra tolv frågor sträcker sig ifrån den första modellen till dagens iMac G5. Du får fyra alternativ per fråga och du har endast 30 sekunder per svar. Tidigare hade vi en kortare tidsgräns men en del klagade över att dom inte hann läsa frågorna. Vår förhoppning är att vi trots det skall slippa fuskande.

Du hittar kunskapsproven i menyraden ovan (klicka på "meny") eller här:
http://www.99mac.se/forum/quiz.php

  • Oregistrerad
  • 2004-11-01 07:58

Detta va kul!

Men jag hade inga höga resultat... Jag har precis switchat

Roligt, men inte så mycket teknik. Typ nästan bara frågor om färgerna. Fast då blir det ju desto lättare för en som inte kan alla modellers specifikationer utan bara vet hur de ser ut.

Problemet är ju att det inte hände så mycket med iMac mellan 1998 - 2002 så provet var knepigare än vanligt att skriva ihop. Kul ändå att så många redan gjort provet.

  • Medlem
  • 2004-11-01 10:46

Snabba 30 sek

det var inte lätt när man fick typ 5 sekunder på sig per fråga.

30 sekunder

Problemet är ju att om vi inte har tidsgränsen så kommer herr Google paja proven. Eller? Vi kanske bara ska komma överens om att inte fuska?

  • Medlem
  • 2004-11-01 11:38

30 Björnström-sekunder = 5 Comf-sekunder

Ursprungligen av Björnström:

30 sekunder

Problemet är ju att om vi inte har tidsgränsen så kommer herr Google paja proven. Eller? Vi kanske bara ska komma överens om att inte fuska?

Jag skämtade inte, min browser bytte fråga efter ca 5 sekunder.
Det spelar mig mindre roll. provet är ju bara en kul grej.

Ursprungligen av Comf:

Jag skämtade inte, min browser bytte fråga efter ca 5 sekunder.
Det spelar mig mindre roll. provet är ju bara en kul grej.

Jo, något är skumt med tiden. Första gången jag försökte så hann jag knappt läsa frågorna, så jag avbröt. Nästa gång jag testade fick jag tid på mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-01 11:26

Vart finns resultatlistan?

Jag tycker det är bra med tidsgränsen. Kommmer man inte ihåg det efter 15 sek så tror jag nästan inte att man kommer att komma ihåg det överhuvudtaget.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-01 11:58

Hmmm.....jag svarade blixtsnabbt, men fick ändå "timeout" på hälften av frågorna.

  • Medlem
  • 2004-11-01 19:33

Ja, varför kommer nästa fråga så fort?
Hinner inte ens läsa klart frågan innan nästan nästa är framme.

Trist att det är så buggigt

Jag fick 12 rätt av 12 möjliga, vilket resulterade i... 96% rätt (!)

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-11-02 05:40
Ursprungligen av sjovall:

Jag fick 12 rätt av 12 möjliga, vilket resulterade i... 96% rätt (!)

Samma här, jag kände mig lite blåst på konfekten på nåt sätt?

Samma här, time-out på flera frågor trots att jag svarat direkt. Sen kom jag av någon anledning till powerbooktestet och fick testa flera länkar innan jag hamnade rätt

Japp! Länkarna är dynamiska, och ändrar sig efter hand. Ibland blir det PB-testet, ibland blir det 68K-testet. Jättekul feature, Martin, men....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-02 06:36

Jag lyckas inte komma till testet alls... Jag kommer bara till powerbooktest #1 eller 68k testet. All stil på sidan försvinner dessutom i testavdelningen, och nedanför blir det typ 2 a4 med goja. Och har jag en testsida öppen, så kan jag inte skriva 99mac.se utan att komma till just testsidan.

iBook, 10.3.5, Safari...

fuusk!
jag har inte gjort det ju, å ändå står det att det är gjort, å jag får inte göra det

1
Bevaka tråden