Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Andreas Leijon tar över MacWorld

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I mars berättade vi att Valter Bengtsson tagit över rodret för MacWorld efter Nils Holmlöv. Nu byter skutan kapten återigen.

I Mars var vi först med nyheten om att Nils Holmlöv lämnat MacWorld - veckan därpå skrev vi att Valter Bengtsson tagit över rodret. Han har hela tiden jobbat med två tidningar och troligen blev arbetsbelastningen för stor.

Idag fick 99mac veta att Andreas Leijon tar över MacWorld som tillförordnat Chefredaktör. Andreas är väldigt aktiv här på 99mac och Offtopic vilket troligen kommer leda till att relationerna med "modertidningen" kommer förbättras i fortsättningen.

Andreas skapade tråden "världens längsta tråd" på Offtopic.se som idag har hundratusentals inlägg - ett lite ovanligt mått på kreativitet.

Vi önskar Andreas lycka till på det nya jobbet!

Valter Bengtsson tar över MacWorld

Grattis till Leijon!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-04 17:19

Jönköping vad ju en förbättring jämfört med sthlm, men Söne smäller ju åtskilligt högre

Får önska Andreas lycka till och hoppas att tidningen får en lika stor ökning i fräschör som webrapporteringen på idg fick med Andreas…
(Men ingen skuta seglar ju på kapten allena s.a.s.)

Kanon! Tycker Macworld är en utmärkt tidning, och grattis Leijon!

GRATTIS Andreas!

/M

  • Medlem
  • 2004-11-04 18:04

Vilken kometkarriär... Grattis!

Grattis!!

Snabbt jobbat

Man får säga grattis!

  • Medlem
  • 2004-11-04 18:27

Många många grattis till dig Andreas !! ....och ett stort lycka till

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2004-11-04 19:16

Ett stort grattis från mig också!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-04 19:32

Stort grattis. Närhelst du söker en begåvad frilansare i Göteborg, så behöver du inte kolla längre. Jag har varit på båda dina företrädare, men de ville inte ha mig...:D

GRATTIS!

  • Medlem
  • 2004-11-04 19:37

Jepp, önskar Pappa© grattis!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-04 20:05

Kul! Grattis!

Ursprungligen av Björnström:

Andreas skapade tråden "världens längsta tråd" på Offtopic.se som idag har hundratusentals inlägg - ett lite ovanligt mått på kreativitet.

God smak att nämna Leijons viktigaste merit!

Jättekul! Hoppas du kan styra MacWorld i rätt riktning!

Ciryon

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-04 20:26

Grattis gubben....

  • Medlem
  • 2004-11-04 20:45

Det blir nog kanon med pappa som leder skutan.. grattis .. Kommer han att Publicera VLT (Världens Längsta tråd) som följetong nu?

Ps VLT är Världens Längsta tråd på riktigt.. Nått för Guinnes

  • Medlem
  • 2004-11-04 20:48

Instämmer i hyllningskören! Hoppas MW fortsätter att gå framåt så att den snart kan närma sig VLT i kvalitet! Hoppas också att du har tid att hälsa på oss ibland i VLT - du behövs där med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-05 00:13

Jag bockar och bugar...

...inför denna otroligt hjärtvärmande hyllningskör! Nu känner jag mig om möjligt ännu mer motiverad inför de stundande arbetsuppgifterna. I och för sig har jag mer eller mindre styrt tidningen de senaste två numren men att nu få full kontroll över MacWorlds utveckling och redaktionella innehåll känns som ett sant privilegium.

Jag lovar att förvalta allt som är bra i tidningen och att utveckla allt som inte håller måttet. För mig är det allra viktigast att göra MacWorld mer engagerande, mer inspirerande och ännu mer aktuell. Och alla ni som har slutat prenumerera uppmanar jag att köpa ett lösnummer och ge oss en ny chans. Det har hänt mycket och mer står att vänta.

Alla synpunkter och idéer vill jag jättegärna att du skriver ned i ett kort mejl och skickar till andreas.leijon@idg.se!

Och ja, VLT kommer givetvis som en bilaga till jul. Den kommer garanterat att få Bibeln att kännas som ett reklamblad från Konsum... :rolleyes:

Med all ödmjukhet,
Andreas Leijon
(Superny) Chefredaktör MacWorld

  • Medlem
  • 2004-11-05 00:18
Ursprungligen av Leijon:

Och ja, VLT kommer givetvis som en bilaga till jul. Den kommer garanterat att få Bibeln att kännas som ett reklamblad från Konsum... :rolleyes:

Med all ödmjukhet,
Andreas Leijon
(Superny) Chefredaktör MacWorld

Shittpommfritt© Nu fick du mig att köpa MacWorld igen.

......fast jag har ju smygköpt den hela tiden

En chefredaktör som talar klarspråk här på forumet är alltid uppskattat - kör hårt!

(blev du inte imponerad över att jag skrev om det innan ni själva gjorde det)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-05 00:24

Det tänkte jag faktiskt inte på. Men pressmeddelandet gick väl till dig också?

Ursprungligen av Björnström:

(blev du inte imponerad över att jag skrev om det innan ni själva gjorde det)

Nope, inget pressmeddelande. Men ett sjätte sinne

Spontant känns det här som något riktigt, riktigt bra för MacWorld. Det ska vara ett Leijon i år - grattis!

1
Bevaka tråden