Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bostream läggs ner!!

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-11-04 16:17

Så landade det vi trott så länge - Bostream får stryka på foten.
Computer Sweden skriver...

http://computersweden.idg.se/ArticlePages/200411/04/20041104094047_CS835/20041104094047_CS835.dbp.asp

Kan det bli bättre eller sämre?

Är relativt nöjd med Bostream själv (brus i modemet som är svårt att bli av med) förutom osedvanligt seg kundtjänst. Men ADSL-tjänsten har rockat på förträffligt.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-04 16:35

jag hoppas att BBB anställer mer folk, för deras service via telefon är katastrofal.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-11-04 16:35

Har själv Bostream och företaget har ju blivet bättre med åren men kan inte se att det skulle bli sämre för att jag får BBB istället ?!

Okej... det förklarar höjningen av priset på senaste fakturan som jag blev sur över. Jag är på väg att byta till en snabbare ADSL anslutning som är 100 kr billigare än den 0,5 jag har idag från Bostream...

Äntligen! Hoppas att de sparkar lite av Bostreams usla personal också.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-11-04 17:28
Ursprungligen av Erik R.:

Äntligen! Hoppas att de sparkar lite av Bostreams usla personal också.

Tja...det verkar som om du får din vilja igenom.

http://computersweden.idg.se/ArticlePages/200409/02/20040902085528_CS891/20040902085528_CS891.dbp.asp?s=2333333333333332666666666666679&nolimit=true

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-04 21:24

Jag har haft Bostream hela tiden jag har haft bredband (fem år kanske?), och jag började med 10 Mbit/s och nu har jag 100 Mbit/s. Det har ALDRIG varit några som helst problem. Det går snabbt, det är billigt (började med 100 kr/månaden och nu kostar det 160 kr/månaden), jag har fasta IP-nummer (tre stycken nu eftersom jag har flera datorer, givetvis utan extra kostnad). Nämnas skall dock att jag bor i en bostadsrättsförening som köpt en produkt av Bostream där det ingick ett visst antal IP-adresser som överskrider antal hushåll och därav kan jag få fler än två IP-nummer.

Men, beati possidentes

Betyder detta att mitt 8Mbit BBB-abbonemang kommer att bytas till 24Mbit? Vore trevligt.

Det kunde jag! För 395kr!

PARTY!

Spiken: Jag har haft Bostream i 3-4 år. Jag hade inte heller några problem. Till en början, sen kom VDSL... Förutom att jag (och flera andra som jag känner) fick vänta 1 1/2 år på leverans, med ständigt uppskjuten leveranstid, så har det fungerat riktigt dåligt. Kundtjänsten har fungerat riktigt uselt och man har inte fått mycket till hjälp när man har haft problem.
Har nu BBB och det är s t o r skillnad på supporten. Synd, för det var grymt schysst att ha fast IP.

Hoppas att chefen för kundtjänst fick gå, liksom alla dryga tekniker (det fanns de som verkade ok också.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-04 21:45

Bostream har fungerat perfekt för mig också i ca fem år. Aldrig några som helst problem, förutom alldeles i början då deras switch eller vad det var pajade.

undrar just vad som kommer hända...

sitter med bostream 2.5 idag, väntar på bostream 8.
har haft den beställningen liggandes i snart ett år...

fick ett mail förra veckan där dom säger att nu är stationen utbyggd och dom kommer meddela mig när deras leverantör kan uppgradera min lina...

ska ringa dom imorgon o höra efter...

Jag sitter med 0.5.. vad kommer hända med lilla mej?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-11-05 09:46

Funderar på att lämna bostream/bbb nu efter nästan 5 år - 249 för 8 MB på Glocalnet verkar vettigare än 398 för 2,5 (eller 5 nu när de "uppgraderar" alla xstreamkunder till xstream+). Vad jag går miste om är mitt fasta IP men va faan - det är inte värt 150 kr i månaden och en segare tjänst... eller?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-05 12:37
Ursprungligen av Wiberg:

Funderar på att lämna bostream/bbb nu efter nästan 5 år - 249 för 8 MB på Glocalnet verkar vettigare än 398 för 2,5 (eller 5 nu när de "uppgraderar" alla xstreamkunder till xstream+). Vad jag går miste om är mitt fasta IP men va faan - det är inte värt 150 kr i månaden och en segare tjänst... eller?

stod det inte i artikeln att de bara skulle erbjuda 8MBit och uppåt?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-11-05 17:20

Jovisst - vilket i och f sig reser frågan vad som händer med xstream+-uppgraderingen som bostream nyss startat - den borde ju dö då.

Vilket fall som helst kommer de inte att erbjuda 8 mb för 249 kr - så valet blir nog detsamma.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-05 17:23

Bostream är inte nedlagt. Det är bara namnet som är nedlagt.
Om min sladd heter BBB eller Bosse gör mig ingen skillnad.

Vi med svagström

Mailade BBB i går och frågade vad som händer med oss som bara har 0,5 MB i vår telestation och som inte planeras någon uppgradering så långt stjärnorna kan se.
Är det så att vi får ligga kvar på nåder och att man bara inte tecknar några nya abonnemang på denna "svagström"?.
Något svar på mitt mail har inte inkommit. Lovar rapportera om dom behagar svara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-05 18:45

Sitter också med Bostream Xstream och fast IP, har en egen server här.

Kollade hos Bredbandsbolaget vad de har istället. Jag kan få deras 24Mbit men den är ju sunkig eftersom den bara har 1Mbit uppladdning. Man vill ju gärna ha samma fart åt båda hållen om man har en FTP som folk ska hämta på. Med mitt nuvarande är det ju samma fart i båda riktningarna.

Byta leverantör helt och hållet är också jobbigt. Jag gjorde det förra sommaren vi en flytt. Det tog fyra veckor innan jag var uppe igen på nätet. Som företagare är det ju helt förkastligt, men vad gör man i telekombolagens våld som man är.

Ursprungligen av jannes:

Sitter också med Bostream Xstream och fast IP, har en egen server här.

Kollade hos Bredbandsbolaget vad de har istället. Jag kan få deras 24Mbit men den är ju sunkig eftersom den bara har 1Mbit uppladdning. Man vill ju gärna ha samma fart åt båda hållen om man har en FTP som folk ska hämta på. Med mitt nuvarande är det ju samma fart i båda riktningarna.

Byta leverantör helt och hållet är också jobbigt. Jag gjorde det förra sommaren vi en flytt. Det tog fyra veckor innan jag var uppe igen på nätet. Som företagare är det ju helt förkastligt, men vad gör man i telekombolagens våld som man är.

Då måste du ha fiber.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-11-06 09:17
Ursprungligen av Medicinmannen:

Mailade BBB i går och frågade vad som händer med oss som bara har 0,5 MB i vår telestation och som inte planeras någon uppgradering så långt stjärnorna kan se.
Är det så att vi får ligga kvar på nåder och att man bara inte tecknar några nya abonnemang på denna "svagström"?.
Något svar på mitt mail har inte inkommit. Lovar rapportera om dom behagar svara.

Jag ringde dem angående samma sak då jag med har 0,5 på Bostream och svaret jag fick var att senast Mars 2005 skall alla vara uppgraderade till 10Mbit eller 24Mbit med nytt modem samt nya priser. Priset skall vara samma för båda hastigheterna enl. dem själva.
Har man haft fast IP innan skall man få det gratis numera, det går dock att köpa fast IP om man vill för 30kr/mån

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-11-05 21:05

Intressant - jag har xstream med 0.75 uppströms

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-11-05 21:06

Någon som avråder från Glocalnet, förresten?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-06 10:04
Ursprungligen av Wiberg:

Någon som avråder från Glocalnet, förresten?

Vi har Glocalnet här hemma och det har funkat bra i 2år varit nere 1gång tror och det var när dom fixade i stationen så inget funkade i hela samhället så det kan man ju inte skylla på dom.
Supporten har jag inte haft användning av så det vet jag ej något om

Mvh Adam

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-11-06 10:19

Samma här, 2 år med Glocalnet och allt har bara funkat.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-11-09 12:03

Gick själv in på Glocalnets hemsida och beställde 8 mbps och lämnar BBB/Bostream!
Kan ändå inte tillgodogöra mig 26 mbps hos dem och sänker kostnaden per månad.

Nu är jag förhoppningsvis ur greppet på ännu en jätte som sätter priser efter egen
pipa, okänsliga för vad kunderna tycker. Bah!

Surfin safari - heja uppstickaren Glocalnet!

  • Medlem
  • 2004-11-09 23:48

Trevligt, då lär vi som sitter på 2.5Mbit Bostream få >8Mbit så snart de uppdaterat berörda telestationer.

Själv kan jag nog bara komma åt 8 mbit via Telia.. Jag antar att BBB eller Song byggt in sig i våran sketna telestation..

Ursprungligen av Pepe:

Gick själv in på Glocalnets hemsida och beställde 8 mbps och lämnar BBB/Bostream!
Kan ändå inte tillgodogöra mig 26 mbps hos dem och sänker kostnaden per månad.

Nu är jag förhoppningsvis ur greppet på ännu en jätte som sätter priser efter egen
pipa, okänsliga för vad kunderna tycker. Bah!

Surfin safari - heja uppstickaren Glocalnet!

Det enda jag har hört om Glocalnet är att dom är extremt usla.
Själv får jag mystiska räkningar från dom, som jag inte har en aning vad det är.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-11-10 10:31
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Det enda jag har hört om Glocalnet är att dom är extremt usla.
Själv får jag mystiska räkningar från dom, som jag inte har en aning vad det är.

Känns naturligtvis inte tryggt att höra

Jag hoppas du sitter i obygden med dåliga förbindelser och att du blivit kopplad till den suraste supportmedarbetaren de kunde uppbringa och att det är därför du haft problem med dem.

Och jag hoppas att just mitt abonnemang fungerar klanderfritt, öppna spjäll i väggen som sprider solsken i mitt modem, att jag bemötas av trevliga glada supportmedarbetare som till och med ringer upp och frågar om det smakar bra...

Bevaka tråden