Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var är det billigast att registrera .se-domän?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-19 15:34

en fråga med ett svar som uppdateras hela tiden...
Var är billigast och bäst att registrera .se domain??
Jag har egen server i här i tyskland, och behöver
bara registrering, inget www hotel?!?!?!?!?!

cheers!
Mx

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 15:36

Jag har kört Loopia, www.loopia.se. De har hotell och shit, men de är billiga om man bara kör domänregistrering. Gratis DNS har de också, om jag inte minns fel.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 16:32

bara registrering av domän och hantering av DNS + Mailforwarding hanteras mycket bra av
www.registrera-doman.se ... fast när jag kikade på priserna så kände jag faktiskt inte igen det jag betalar. Jag har för mig att det var billigare...

  • Medlem
  • 2004-10-19 17:58
Ursprungligen av gulis:

bara registrering av domän och hantering av DNS + Mailforwarding hanteras mycket bra av
www.registrera-doman.se ... fast när jag kikade på priserna så kände jag faktiskt inte igen det jag betalar. Jag har för mig att det var billigare...

Vad är/innebär DNS och mailforwarding?

Undrar en som är helt okunnig på området, men som är intresserad av att skaffa sig en egen domän...

DNS är den tjänst som säger till vilket ip-nummer man ska när man tex skriver in en domän i webläsaren. Utan DNS skulle man bara kunna surfa till ip-nummer. Så då skulle du få skriva http://195.43.255.242 istället för http://99mac.se

med mailforward antar jag att han menar MX-posten i en DNS-zon (informationen om en viss domän och dess eventuella sub-domäner) MX-posten säger vars all mail som kommer till domänen skall skickas. Dvs vilket ip-nummer som mail-servern finns på.

Jag använder www.wpsyd.se för att registrera våra domäner. Snabbare företag har jag nog aldrig träffat.

Ibland får man en idé och vill blixtsnabbt registrera en domän och då brukar det inte ta mer än några minuter ifrån att jag mailat till Wpsyd tills jag har domänen. Värt varenda öre.

Ursprungligen av Björnström:

Jag använder www.wpsyd.se för att registrera våra domäner. Snabbare företag har jag nog aldrig träffat.

Ibland får man en idé och vill blixtsnabbt registrera en domän och då brukar det inte ta mer än några minuter ifrån att jag mailat till Wpsyd tills jag har domänen. Värt varenda öre.

Hjälp, deras sida skrämmer mig. Skulle aldrig komma på tanken att registrera där om jag inte hade hört väldigt mycket gott om dem innan. Att företag inom den branshen inte kan ha proffisgare sidor.

Ursprungligen av Björnström:

Jag använder www.wpsyd.se för att registrera våra domäner. Snabbare företag har jag nog aldrig träffat.

Ibland får man en idé och vill blixtsnabbt registrera en domän och då brukar det inte ta mer än några minuter ifrån att jag mailat till Wpsyd tills jag har domänen. Värt varenda öre.

Instämmer helt. Snabbast i sverige utan tvekan och väldigt duktig!

Ursprungligen av Björnström:

Jag använder www.wpsyd.se för att registrera våra domäner. Snabbare företag har jag nog aldrig träffat.

Ibland får man en idé och vill blixtsnabbt registrera en domän och då brukar det inte ta mer än några minuter ifrån att jag mailat till Wpsyd tills jag har domänen. Värt varenda öre.

bra, ska pröva nästa gång jag behöver en .se domän, men skumt att den säger att den domän jag har nu (.se) är ledig - fast reggad när man kollar upp den på www.nic.se .

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-28 17:12

massa bra svar!!!
Tack allihoppa

Ursprungligen av Marcus T:

massa bra svar!!!
Tack allihoppa

Kul om webbhotellens framtid: http://what.se/article.asp?id=3373

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2004-11-04 13:32

Se till att det är DU som äger den domän du köper och inte den som du köper den av.

Ursprungligen av MatsOlov:

Se till att det är DU som äger den domän du köper och inte den som du köper den av.

Om man köper en domän via loopia.se, är det då loopia eller jag som äger domänen? Frågar bland annat med tanke på att det endast kostar 69:-/år (+moms) för en domän via loopia…

(såg senare att följande stod på loopia.se:

»Domännamn registreras i kundens namn och ägs av kunden. Loopia förbehåller sig rätten till att stå som administrativ, teknisk och/eller faktureringskontakt för Domännamn i den mån Loopia anser det vara nödvändigt»)

Jag har förtydligat rubriken på denna tråd. Tänk på att det är viktigt att använda rubriker som beskriver ditt inlägg på ett bra sätt, då det tillkommer över 700 inlägg varje dag på 99mac.

Mats

Om man vill ha .org .com el .me så är den billigaste defentivt wordpress.com

1
Bevaka tråden