Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ångra köp från apple?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har erfarenhet av detta?
Enligt hemsidan ska man ju kunna ångra köpet vid leverans, och bara behöva betala frakten... Men om frakten ingått i priset (ibookköp) vad blir den på då?
Grejerna hade skickats, så det skulle bli till att vänta tills de kom innan man kunde ångra ordern och skicka tillbaka....

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-11-03 16:06
Ursprungligen av opuschen:

Någon som har erfarenhet av detta?
Enligt hemsidan ska man ju kunna ångra köpet vid leverans, och bara behöva betala frakten... Men om frakten ingått i priset (ibookköp) vad blir den på då?
Grejerna hade skickats, så det skulle bli till att vänta tills de kom innan man kunde ångra ordern och skicka tillbaka....

Det är ju returfrakten som du får betala, tror dock att dom kommer att begära att du skickar den med det transport företag dom själva använder.
Vad är det för något du beställt? kanske någon i din närhet här på forumet är på väg eller nyligen har beställt samma och kan ta över din beställda iBook.

Har beställ ibook, 12", 60GB, blåtand och 20GB ipod, samt en extra vga-kabel. Köpt näst sista dagen som det gällde med cram&jam. Finns i Skövde.
Vet inte om apple går med på att man byter köpare, men det kan ju vara ett alternativ om de går med på det?

Vad gäller frakten kan man ju undra hur det är med denna formulering:

7.3 Vi återbetalar erlagd köpeskilling men debiterar en avgift för fraktkostnaderna (beloppet motsvarar den fraktkostnad du debiterades i samband med leveransen av Produkterna).

Frakten var ju gratis när jag beställde, hur blir det då?

Jamen fråga Apple då.

Inget är gratis.
Jag är säker på att du måste betala deras frakt samt din egen, som det alltid är när man skickar tillbaka något.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 16:57

Får man fråga varför? (du ångrat dig alltså, lite OT kanske)

Offtopicsvar

Tja, jag har ju inte helt bestämt mig än, men när jag såg att jag kunde köpa en IBM x40 för bara några tusenlappar mer blev det hela väldigt svårt i valet. Jag är ju primärt ute efter en _mycket_ bärbar dator, och ipod'en som jag "fick med" är jag egentligen inte SÅ sugen på.
Det skiljer ju några tusen (eller ganska många om man betänker att jag kan sälja ipod'en) till apples fördel, men jag är som sagt primärt ute efter en mycket bärbar dator. Trist att den mycket bärbara råkar vara en windowsburk :/

Hade jag inte varit en ekonomiskt begränsad student hade jag köpt båda

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 18:16

OffTopic-idé
Annonserar du ut den för mecenatpriset "cram&jam" så lär den nog bli såld ganska fort…

Jag kan uppdatera med att Apple ordnar returer helt utan kostnad för kunden, sedan tar det 5 - 7 dagar för pengarna att komma tillbaka (efter att paketet kommit i retur, tydligen).

5-7 dagar tills pengarna kommer!
I teorin ja, jag råkade beställa fel vara och fick vänta månader och en massa samtal innan jag fick mina pengar tillbaka.
Dom drar pengarna från kontot bara minuter efter du klickat ok men betala tillbaka , det suger rejält det!
Apple Store är inget jag rekar!
Gå in till en butik istället och köp av en människa av kött och blod !
Då funkar allt mycket bättre om det blir några problem!

1
Bevaka tråden