Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BT mus och Tangenbordsfråga

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En fråga gällande BT mus och tangenbord, måste man stänga av dessa när man inte använder dem för att spara batteri?

Om man måste detta så är det ett j-kla jobb.

Hur länge brukar på ett ungefär batterierna hålla?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-03 11:47
Ursprungligen av draags:

En fråga gällande BT mus och tangenbord, måste man stänga av dessa när man inte använder dem för att spara batteri?

Om man måste detta så är det ett j-kla jobb.

Hur länge brukar på ett ungefär batterierna hålla?

Jag har kört Apples tangentbord nu i en månad och jag stänger aldrig av det manuellt. Batteristapeln har minskat till 4/5 så nog räcker det ett tag. Använder datorn normalt, lite då och då under dagen.
Tangentbordet går i vila på något sätt, för när datorn har vilat så måste man trycka på någon tangent och vänta några sekunder innan tangentbordet är igång igen.

Jag kör med laddningsbar logitechmus så jag kan inte uttala mig om apples mus.

har också kört trådlöst tangentbord (apple) och stänger aldrig av det...precis som osve97 säger så "somnar" tangentbordet och vaknar/syncar med datorn efter ngn sekund.

Det låter ju bra, då slipper jag hålla på och stänga av grejerna. Men gäller det även BT-musen?
Jag skulle iofs bli förvånad om musen Inte kan somna oxå.

  • Medlem
  • 2004-11-04 00:49
Ursprungligen av Viklund:

Det låter ju bra, då slipper jag hålla på och stänga av grejerna. Men gäller det även BT-musen?
Jag skulle iofs bli förvånad om musen Inte kan somna oxå.

Musen sover nog också ibland. Mina batterier till musen räcker nog en eller ett par månader, och då använder jag datorn/musen i säkert 10-12 timmar/dag och nästan 7 dar/vecka. I helgen började batterivarningen att blinka, så det är väl dags att byta batterier om ett par dagar...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-11-04 07:00
Ursprungligen av wlao:

Musen sover nog också ibland. Mina batterier till musen räcker nog en eller ett par månader, och då använder jag datorn/musen i säkert 10-12 timmar/dag och nästan 7 dar/vecka. I helgen började batterivarningen att blinka, så det är väl dags att byta batterier om ett par dagar...

Den batterilängden gäller väl inte Apples egna vita mus?!
Min suger i alla fall ganska kraftigt.

  • Medlem
  • 2004-11-04 07:06
Ursprungligen av Le:

Den batterilängden gäller väl inte Apples egna vita mus?!
Min suger i alla fall ganska kraftigt.

Jo.
Kör du med uppladdningsbara? Det gjorde jag vid något tillfälle, och det var en väldig skillnad. Plus att musen blev mycket tyngre...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-11-04 07:14
Ursprungligen av wlao:

Jo.
Kör du med uppladdningsbara? Det gjorde jag vid något tillfälle, och det var en väldig skillnad. Plus att musen blev mycket tyngre...

De uppladdningsbara är kass för detta ändamål. Skillnaden i batterilivslängd är för stor för att motivera ständiga byten och laddningar. I tangentbordet däremot går de bättre.
Men det är väl nå't med tekniken förstås........

Stänger aldrig av varken tangentbord eller mus. (Apple BT).
Mitt jul respektive midsommarpyssel brukar vara att åka ut och köpa AA och AAA batterier och byta i alla pryttlar som har batterier här i huset. Från Apple BT Mus till Äggklocka.
Då vet jag att batterierna alltid funkar.

Hälsningar
Richard

Ursprungligen av draags:

En fråga gällande BT mus och tangenbord, måste man stänga av dessa när man inte använder dem för att spara batteri?

Om man måste detta så är det ett j-kla jobb.

Hur länge brukar på ett ungefär batterierna hålla?

1
Bevaka tråden