Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri Problem Promblem!!!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjääääälp!

Mitt batteri på min Alu-book har dött.
Jag gjorde en tabbe genom att låta datorn vara på med nerstängt lock en längre tid och nu står de bara att inget batteri är tillgängligt...allts troligen så har de kört helt slut på batteriet, står bara ett X i batteri indikatorn och lampan på batteriet ligger endast på diod 1.....

Går det att återliva batteriet på något sätt? snälla hjälp mig med detta...e en stackars student som inte har råd med ett nytt batteri för 1500kr...

Hör av er snarast!!

/ Jonas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-03 09:36

Tja, vet inte är det är till nån hjälp, men du kan ju köra iBatt och se vad det säger om batteriet.
Hoppas det ordnar sig...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 11:07

Testa att starta i open firmware-läge. Då går du runt all smarthet vad gäller batteriet, och datorn blir en "batteriladdare" låt den stå så en stund, så kanske det börjar ladda. Lyckades för mig, men då hade jag förvisso inte exakt samma problem. Men det är värt ett försök!

Hur startar man om datorn i firmware-läge då??

Ursprungligen av Pelle Hedeblom:

Testa att starta i open firmware-läge. Då går du runt all smarthet vad gäller batteriet, och datorn blir en "batteriladdare" låt den stå så en stund, så kanske det börjar ladda. Lyckades för mig, men då hade jag förvisso inte exakt samma problem. Men det är värt ett försök!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 11:56

sorry. tänkte inte på det. Du startar datorn och håller inne alt+äpple+o+f. Då kommer du att få upp en ful skärm som du inte vill se på din mac. Låt den vara en stund, och så vidare som jag skrev.

Testa att nollställa PMU (power management unit) om inget annat funkar. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

1
Bevaka tråden